IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Калифорния обмисля предупредителни надписи върху етикетите на газираните напитки

Продажбите на безалкохолните газирани питиета в Северна Америка през последните четири години се свиват

18:22 | 17.02.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Калифорния обмисля да въведе задължението върху етикетите на газираните и други подсладени напитки да бъдат слагани предупредителни надписи. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Калифорния обмисля да въведе задължението върху етикетите на газираните и други подсладени напитки да бъдат слагани предупредителни надписи. Снимка: архив Ройтерс

Няма спор, че затлъстяването е обществен здравен проблем: над 1/3 от американците в зряла възраст са с наднормено тегло, като ситуацията се влошава. Означава ли това, че е дошло времето, в което върху подсладените напитки да бъдат залепени страшни етикети?

Законодателите в Калифорния обмислят да въведат изискване върху газираните и други подсладени напитки да бъдат слагани предупредителни надписи, подобни на тези върху цигарите и алкохола, пише BusinessWeek. Законопроектът предвижда следния надпис: "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ НА ЩАТА КАЛИФОРНИЯ: Консумацията на напитки с добавена захар носи риск от затлъстяване, диабет и разваляне на зъбите". Предупредителният надпис ще бъде поставян и върху автоматите за напитки и машините в ресторантите за бързо хранене. 

Противниците на законопроекта твърдят, че напитките вече имат етикети с указание за количеството захар, което съдържат. Освен това, според тях, ако подобен надпис бъде въведен за напитките, то той трябва да обхване и хамбургерите с бекон или пък пържените картофки например. Телевизията също ще остане извън ударите на закона - връзката между времето, прекарано пред телевизора, и наддаването на тегло е ясна. Прекарването на дълго време в седнало положение, независимо къде - на бюрото или в колата, все по-често се свързва със здравословни проблеми.

От друга страна подсладените напитки са съпроводени от огромни бюджети за маркетинг - има причина Coca-Cola да е сред най-известните марки в света - по-здравословните алтернативи не могат да се конкурират с възможностите на компанията.

Все пак на пазара вече има признаци, че посланията на евентуалните бъдещи етикети постепенно си проправят път на пазара дори и без стряскащите предупреждения върху опаковката.

Продажбите на газирани напитки в Северна Америка през последните четири години се свиват - до 77,4 млрд. долара миналата година в сравнение с 83,1 млрд. долара през 2009 г. Ръст има при продажбите на спортни и енергийни напитки, като те компенсират половината от спада. Хората вече наистина харчат по-малко за газирани напитки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:59 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още