Първата кланица на Луиджи Кремонини, отворена през 1963 г., e била с капацитет до 20 говеда седмично. Днес за същия период през нея преминават повече от 12 000 животни, което прави Inalca SpA най-големият производител на говеждо месо в Европа. Всяка година кланицата обработва по половин тон месо. Inalca е само частица от хранителната империя на Кремонини, пише Bloomberg.
Компанията Cremonini Group е базирана в Модена. Създателят ѝ притежава и 50,4% от дистрибуторската компания Marr SpA, както и кетъринг подразделение. Всичко това е направило 75-годишния мъж милиардер.
“Бъдещето се криеше в месната индустрия. Оттук можете да стигнете до всички краища на света“, посочва Кремонини по време на 50-ия юбилей на Inalca.
Приходите за 2013 г. на Cremonini Group възлизат на 3,5 млрд. евро, което е с 2,1% повече от 2012 г. Компанията прави по 1 млн. продукта за хамбургери годишно и снабдява клиенти като McDonalds в Италия, Дания, Гърция, Малта, Кипър и Русия.
Публично търгуваната Marr също се представя добре, въпреки че консумацията на месо в Европа намалява от началото на финансовата криза през 2008 г., посочва Ричард Браун, директор на консултантската фирма Girag & Associates. Междувременно приходите на Marr нараснаха с 8,3% през миналата година до 1,3 млрд. евро, което я превърна в най-големия дистрибутор на хранителни стоки в Италия.
“Marr е безспорен лидер на силно фрагментирания пазар на дистрибуция в Италия“, коментира Матео Бонизони, анализатор в Kepler Cheuvreux.
Заедно с дела в Marr състоянието на Кремонини възлиза на 1,1 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg. Въпреки това той никога не се е появявал в международните класации за най-богати личности. Говорителят на Cremonini Лука Макарио пък заяви, че милиардерът отказва да коментира състоянието си.
Кремонини основава Inalca заедно с по-малкия си брат Джузепе и с Лучано Брандоли. Те успяват да развият бизнеса си, предлагайки разнообрание от сушени меса, а през годините успяват да се насочат към дистрибуцията и кетъринга.
„Тези първи 50 години напълно показват успеха на бизнес моделите, които прилагаме в трите сфери на бизнеса ни“, посочва Кремонини.
Компанията започва да предлага кетъринг услугите си във влакове през 1990 г. - шест години преди Кремонини да изкупи дела на по-малкия си брат. Причината Джузепе да се откаже са разногласия по стратегията на компанията.
Като част от разцеплението Джузепе, който почина през 2008 г., прибира недвижими имоти и активи от компанията за бутилиране на зехтин Olitalia. По-късно той създава компанията за балсамов оцет Acetaia Guisepe Cremonini.
“Направих избор в интерес на групата. Един бизнес е непродуктивен, ако има напрежение“, коментира Джузепе Кремонини в интервю през 1997 г. „Избрах да напусна. Това беше трудна стъпка, но сега не съжалявам“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?