IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Алкохолните коктейли в кен изместват бирата в Япония

Производителите на алкохолни напитки се опитват да се справят със спада в продажбите на бира, създавайки нови линии коктейли

16:10 | 03.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Японските производители на напитки ще пуснат най-голямата си линия коктейли в кен това лято. Газираните напитки излизат на преден план като опит за противодействие на спада в продажбите на бира, предаде Ройтерс.

Компании като Kirin Holdings отдавна се опитват да задържат вниманието на потребителите, като произвеждат по-евтини напитки, подобни на бирата. Но променящите се вкусове на младите в Япония оказват своето влияние. Бирата отстъпва място на коктейлите.

Така наречените "готови за пиене коктейли" (RTD) попадат в категория с ниски данъци в Япония, където данъчният режим за алкохола е доста сложен. Този тип напитки могат да струват много по-малко от традиционните на пазара. Това им помага да се превърнат в топ продукт, често консумиран от хората над 20-годишна възраст, сочи проучване на производителя на напитки Suntory Holdings.

В отговор на нарастващата популярност Suntory планира да пусне на пазара 23 различни коктейла между юни и август. За сравнение - през миналата година компанията продаваше само 17 подобни напитки. Asahi Group Holdings пусна такъв коктейл на пазара през май, който се продава изключително добре, а Kirin обяви през юни, че също пуска нова серия продукти.

Увеличаващият се избор означава, че „това ще бъде важно лято за по-нататъшното увеличаване на търсенето на RTD коктейли”, твърди Шинджи Ямада, управляващ директор на Suntory.

Търсенето вероятно ще бъде силно, ето защо Suntory планира да увеличи с 10% производството на своята серия коктейли в кен Strong Zero. Освен това компанията може да увеличи производствения си капацитет за следващото лято, уточни Ямада.

Пазарът на този тип напитки нарасна почти двойно от 2001 г. насам, докато продажбите на бира намаляха наполовина. Сред причините за спада е фактът, че все повече млади хора се опитват да живеят здравословно и предпочитат напитки, които съдържат по-малко калории.

Производителите се опитаха да се справят с този проблем, като намалиха цените на бирата. Намаляването на съдържанието на малц в нея доведе до появата на нови напитки, подобни на бира, които могат да бъдат още по-евтини, защото данъчните ставки за тях са по-ниски.

В Япония бирата се облага с данък на базата на съдържанието на малц. Най-ниско облаганата бира, наречена „трета бира“, е направена със съвсем малко малц или негови заместители. Дестилираните алкохолни напитки, като коктейлната водка, се облагат с по-високи ставки на базата на съдържанието на алкохол.

Поради особеност в данъчния режим напитките от типа RTD се облагат по същия начин като „третата бира“, при условие, че съдържанието на алкохол в тях не надвишава 9%. А това дава възможност за създаването на разнообразие от напитки и цени.

През тази година продажбите на такива коктейли могат да се увеличат с 3%, а тези на бира да спаднат с 1% според Suntory. Компанията контролира повече от една трета от пазара и се надява на растеж от 3,8% на продажбите на RTD. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:03 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още