Възрастта на алкохола вече не играе толкова голяма роля на пазара на спиртни напитки. Тя показва колко време течността е била в бъчвата, а не колко е добра, посочва по време на семинар Дейв Бруум, автор на „The Complete Bartender's Guide”, цитиран от CNBC.
Самият семинар се фокусира върху шотландското уиски, но експертите твърдят, че този принцип се отнася и за другите видове уиски, създавани по цял свят. Това се превръща във все по-важно послание за купувачите, разглеждащи щандовете на магазините за алкохол, на фона на факта, че много производители на алкохол пускат на пазара едновременно уиски без посочена възраст и много редки и стари бутилки.
Но това предполага и промяна на вкоренените възприятия, че по-старото е по-добро, посочва Джералд О'Кенард, директор на Института за изследване на напитки. По думите му има изключително много хора, които са свикнали да обръщат голямо внимание на възрастта на алкохола.
„Те могат да пропуснат много наистина добри неща“, коментира О'Кенард.
Няколко фактора допринасят за бума на новите продукти, на които възрастта изобщо не е отбелязана. Първият е увеличаващият се брой производителите на алкохол от 2010 г. досега, който доведе до появата на непознати досега продукти, при които възрастта не е от ключово значение, пише CNBC.
Тези компании не са обърнали такова внимание на възрастта, защото просто се опитват да започнат бизнеса си, твърди Франк Колман, старши вицепрезидент на Destillet Spirits Council of the United States.
Производителите пък се конкурират все по-активно, докато търсенето нараства. Продажбите на скоч се увеличават с 3,6% през 2012-2013 г. според DISCUS. Тези на бърбъна скачат с 6,8%, докато тези на ирландско уиски отбелязват ръст от 17,5%.
Един 12-18-годишен продукт изисква производителят предвидливо да отдели бутилки настрана и то преди повече от десетилетие. Да мислиш толкова години напред обаче е трудна задача.
Ако възрастта няма значение, кое има тогава? Зрелостта, дървото и характера на дестилерията, твърди Бруум. Ако производителите не се притесняват за специални напитки, свързани с възрастта, те имат по-големи възможности да представят уникални продукти със специални вкусове.
Новата тенденция пък е от полза за купувачите.
„Липсата на показност за възрастта не означава, че се отказваш от качеството“, категорична е Нима Ансари, купувач и мениджър продажби в Astor Wines and Spirits в Ню Йорк. По думите ѝ производителите на специални напитки използват качеството, за да се отличават.
Случаите, в които не се обръща внимание на възрастта, пък могат да доведат до повече експерименти от страна на купувачите.
„Опитайте колкото можете повече различни видове“, твърди Ансари. О'Кенард пък препоръчва разглеждането на описанието на продукта, както и на коментарите за него, за да може всеки да открие вкусовите прилики с марките и продуктите, които вече е опитвал и харесал.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола