Френският производител на коняк Remy Cointreau, който понася последствията от мерките на китайското правителство срещу корупцията и високите разходи по високите етажи на властта, отчита спад в продажбите за първото си фискално тримесечие, тъй като продажбите на спиртни напитки намаляха повече от очакваното от анализаторите, пише Bloomberg.
Същинските приходи от продажби са се свили с 5,7% през тримесечието, което е повече от консенсусната оценка на осем различни анализатори, анкетирани от Bloomberg News за спад от 5,2%.
Приходите на звеното за коняк Remy Martin пък се свиват с 15 на сто. Средната прогноза на анализаторите беше за спад от 11 на сто.
Приходите на Remy през първото тримесечие са се подобрили в сравнение с миналогодишния 11%-ен спад, който тогава се дължеше преди всичко на 21% срив в продажбите на коняк. Remy, която получава по-голяма част от приходите си от тази спиртна напитка, отново подчертава, че очаква ръст в продажбите и оперативната печалба от основна дейност през тази фискална година, след 41% спад на приходите миналата година.
Цените на акциите на компанията спаднаха с 22% за последните 12 месеца. За сравнение френската компания Pernod Ricard отчете спад в цената на акциите от 1,5 на сто.
Мерките на китайските власти срещу екстравагантните разходи за приеми и подаръци на държавни служители оказват негативно влияние върху пазара на скъп коняк. Въпреки това Remy твърди, че ще продължи да се фокусира върху позиционирането на своите марки в луксозния сегмент.
Други производители, като Pernod, създават по-евтини варианти, за да се приспособят към промените, твърди главният финансов директор на Pernod Жил Богарт. По думите му ръстът на продажбите в Китай се очаква да се възобнови през следващата година.
“Този резултат затвърждава последователното подобрение, отбелязано през предишното тримесечие“, коментира Реми. Продажбите на коняк страдат от факта, че търговците на алкохол на дребно намаляват запасите си в Азия, както и на „все още предизвикателната макроикономическа и конкурентна среда, особено в Западна Европа“.
Продажбите на звеното за ликьори и спиртни напитки на Remy са се увеличили, водени от марки като Cointreau и Bruichladdich.
На 10-и юни Remy назначи нов главен изпълнителен директор - Валери Чаполо-Флоке. Бившият главен изпълнителен директор подаде остава по лични причини преди по-малко от три месеца. Компанията също така смени и ръководителя на звеното за коняк през тази година.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”