Докато производителите на шоколад по света се борят с покачващите се разходи за какаови зърна, какаово масло, бадеми и млечни продукти, Lindt успява да изпревари конкурентите си. Това се дължи на позиционирането ѝ на бързо развиващия се премиум сегмент.
Компанията разширява дейността си на американския и канадския пазар и подобрява ефективността на бизнеса си, пише WBP Online. За първата половина на 2014 г. Lindt отчита 14%-ен ръст на печалбата, сочи нейният доклад за първото шестмесечие на годината.
"Растежът на продажбите и печалбата през първата половина на 2014 г. отново са доста над средните за пазара. Това доведе до по-нататъшно увеличаване на пазарния дял на всички важни пазари и засили водещата позиция на компанията в сегмента с премиум шоколади. Придобиването на американската семейна компания Russel Stover /Whitman's, което Lindt обяви на 14-и юли тази година, е ясно доказателство за решимостта на Lindt & Sprüngli да засили позициите си в Северна Америка и да даде своя значителен принос за динамичното развитие на сегмента с премиум шоколади на най-големия пазар на шоколад в света“, коментират от компанията.
Приходите от продажби на Lindt за първата половина на годината възлизат на 1,2 млрд. швейцарски франка, отчитайки увеличение с 6% във франкове и ръст от 9,2% в други местни валути, в сравнение с първата половина на 2013 г. Освен това компанията може да се похвали с нарастване на пазарните ѝ дялове.
От географска гледна точка Северна Америка остава най-важният регион за производителя с 27% дял, следвана от Германия (19%), а родната Швейцария е на трето място с 12%. С придобиването на американската Russell Stover / Whitman's обаче Северна Америка ще се превърне в най-важната арена и за премиум шоколада.
Оперативната печалба за шестмесечието расте с 11,6 млн. швейцарски франка, или 17,7%, до 77,1 млн. швейцарски франка на годишна база. Нетната печалба за същия период нараства с 14,3% (8 млн. швейцарски франка) до 55,8 млн. швейцарски франка.
Покачващите се цени
Същевременно компанията трябва да се справи с увеличаващите се разходи за ресурси, както и с последиците от силния швейцарски франк. Досега тя се представя добре благодарение на продуктите си от висок клас и луксозните си стоки.
„Силният натиск на конкуренцията в сектора на търговията на дребно и слабостта на редица чуждестранни валути спрямо швейцарския франк продължат да бъдат голямо предизвикателство. Същото се отнася и за сектора на суровините, където цените на почти всички стоки, които са важни за бизнеса с шоколад, се покачват, и по-специално - на какаовите зърна, какаовото масло, млякото и ядките“, посочват от компанията.
От Lindt & Sprüngli добавят, че с оглед на тази тенденция както тя, така и другите компании трябва да правят корекции в цените на избрани продукти. Въпреки това няма значителни промени в цените на стоките в сегмента с шоколадови изделия, а растежът, който отчита компанията, се дължи главно на увеличенията в обема на продажбите.
„Премиум сегментът е този, който се възползва най-много от тази тенденция“, коментират от Lindt.
Същевременно компанията потвърждава своите цели за годината и прогнозира органичен ръст на продажбите от 6 до 8%.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert