Докато Malaysia Airlines се бори да оцелее, другата голяма малайзийска авиокомпания - AirAsia, се разраства бързо. Накоро тя поръча повече самолети и вече се насочва към нови пазари като Индия и Япония, пише BusinessWeek
Миналия месец AirAsia разкри, че обединява усилията си с тези на японския гигант в онлайн търговията Rakuten, както и с няколко други компании, за да пусне нова нискотарифна услуга с полети до Япония. AirAsia разполага с 49% дял в новия джойнт венчър. Тези новини идват само няколко седмици, след като друг джойнт венчър, в който тя участва с местни партньори, започна да обслужва полети до Индия.
Същевременно една японска авикомпания, която също е в тежко положение, се радва на внезапен инвеститорски интерес, след като стана ясно, че шефът на AirAsia Тони Фернандес може да не довърши експанзията, която планира. Nikkei Asian Review съобщи, че малайзийската компания обмисля оферта за придобиването на Skymark Airlines, третия по големина превозвач в Япония. Медията се позовава на източници, запознати със случая. Фернандес обаче отрича твърденията.
Говорителят на Skymark твърди, че компанията не преговаря с AirAsia, но последната води преговори с финансови институции, с които обсъжда възможността за предоставяне на помощ на японския превозвач.
Разширяването на бизнеса на AirAsia ще ѝ струва много повече самолети. На 15-и юли компанията заяви, че планира да купи 50 самолета Airbus A330-900neo.
От своя страна, докато Malaysia Airlines се преструктурира, тя ще се „концентрира върху по-малки регионални и местни мрежи“. Освен това тя ще намали броя на въздухоплавателните си средства и броя на служителите си, твърди анализаторът на Hong Leong Investment Bank Даниел Уонг. Ако Malaysia Airlines се фокусира именно върху по-кратки полети, според Уонг единственият „губещ“ ще е AirAsia.
От друга страна, AirAsia X, филиалът, който използва самолети Airbus A330-300 за полети, които са над четири часа, евентуално ще спечели повече, ако Malaysia Airlines се откаже от част от далечните си маршрути. В момента обаче бизнесът се бори с последствията от последните самолетни катастрофи. Мистериозното изчезване на полет MH370 “доведе до спад в потребителското доверие“, посочва Мохсин Азиз, анализатор на Maybank IB Research.
Във вторник AirAsia X обяви, че е загубила 40,8 млн. долара през второто фискално тримесечие, което е четири пъти повече от загубата за същото тримесечие година по-рано. От компанията твърдят, че натискът върху печалбата идва от разширяването на дейността.
И въпреки това в Twitter Фернандез се похвали, че AirAsia X се справя фантастично въпреки множеството сътресения през последното тримесечие. По думите му втората половина на годината се очаква да бъде отлична, а 2015 г. да е една „великолепна година“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?