Масайоши Сон надмина по богатство председателя на Fast Retailing Co. Тадаши Янаи и се превърна в най-богатия човек в Япония, след като цените на акциите на неговата SoftBank Corp. отбелязват ръст от 16 на сто от началото на миналата седмица, пише Bloomberg.
57-годишният Сон разполага с богатство на стойност 16,6 млрд. долара според Bloomberg Billionaires Index. Янаи, който остава на втора позиция, притежава 16,2 млрд. долара.
SoftBank има дял от около 34% от Alibaba Group Holding и се възползва от плановете на най-голямата китайска компания за онлайн търговия да повиши стойността си чрез първичното си публично предлагане до 21,8 млрд. долара.
"Предстоящото IPO на Alibaba прави Масайоши Сон много по-богат“, твърди Десмонд Чуа, стратег в CMC Markets. По думите му компанията се възползва от нарастващата популярност на смартфоните, които повишават рекламните приходи.
През тази седмица основателят на Alibaba Джак Ма се е обърнал към потенциалните инвеститори с думите, че компанията няма да търси прекалено висока оценка, твърдят източници, присъствали на среща в Хонконг.
Японският милиардер контролира почти 272 млн. акции в Softbank пряко и чрез четири холдингови дружества.
Наскоро Сон не успя да се пребори за сливането на Sprint и T-Mobile US. Sprint, която е контролирана от SoftBank, приключи преговорите с четвъртия най-голям мобилен оператор в САЩ заради регулаторни притеснения, твърди източник, запознат със случая. Това означава, че Сон ще трябва да се справи само със Sprint, третият най-голям оператор на пазара, който е притиснат от по-големите конкуренти. Освен това компанията се разраства по-бавно от T-Mobile.
Милиардерът може да задвижи плановете за експанзия. SoftBank продава облигации само няколко седмици, след като се отказа от придобиването, и с това показва, че ще търси други компании.
65-годишният Янаи превръща шивашкия магазин на баща си в компания, която в момента е най-големият търговец на дребно на дрехи в Азия. През юли Fast Retailing намали годишната си прогноза за печалбата за втори път през тази година, след като подразделението ѝ J Brand отчете загуба.
Компанията се стреми към растеж в чужбина на фона на забавянето на вътрешното търсене. Fast Retailing притежава 80% от компанията J Brand, която продава висок клас продукти от деним в повече от 2000 магазина в САЩ.
Базираната в Ямагучи Fast Retailing отчита спад на пазарната си капитализация от 22% за тази година, спрямо спад от 5,9% за Softbank. За сравнение - японският индекс Nikkei 225 Stock Average се свива с 2,3%.


Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата