Обувките на Jimmy Choo, които добиха популярност след представянето си в хитовия сериал на HBO “Сексът и градът“, могат да загубят част от блясъка си в близко бъдеще, твърдят анализатори, цитирани от MarketWatch.
Във вторник луксозната марка обяви официално, че планира първично публично предлагане в Лондон по-късно тази година. Собственикът на компанията JAB Holdings планира стойността на Jimmy Choo да достигне около 1 млрд. долара и възнамерява да продаде поне 25%-ен дял от компанията в края на октомври, като набере 200 млн. паунда (254 млн. евро).
Същевременно Jimmy Choo, която планира отварянето на между 10 и 15 нови магазина годишно, вижда в Азия възможност за голям пазарен растеж.
“Това е интересен ход, тъй като тя е първата компания за луксозни обувки, която ще осъществи първично публично предлагане“, коментира Боб Хийни, директор проучвания и главен анализатор на Aberdeen Group. “Много неща могат да се случат с марката, след като компанията стане публична“.
Докато за инвеститорите новината за IPO-то изглежда особено примамлива, остава въпросът какво ще означава всичко това за любителите на обувки, много от които са готови да платят повече от 1000 долара за чифт. Всичко зависи от това кого питате, пише още MarketWatch.
От своя страна компанията твърди, че ще използва средствата от листването на борсата за „насърчаване на растежа, без да прави компромиси с марката“. Според главния изпълнителен директор на компанията Пиер Денис IPO-то може само да вдигне репутацията на компанията и да затвърди позицията ѝ в този атрактивен сегмент.
Това IPO има потенциала да „привлече повече талантливи дизайнери, които биха могли да засилят позициите на марката“, твърди Уил Маккитерик, анализатор на IBISWorld. С други думи, листването може да означава повече и по-добри модели обувки, от които клиентите да избират, коментира той.
Според Джеф Грийн, собственик на Jeff Green Partners, мъжете могат да се възползват от всичко това, защото е възможно Jimmy Choo да разшири мъжката си линия след IPO-то.
Други изтъкват, че първичното публично предлагане може да крие известни рискове.
„Много е трудно за една луксозна марка от висок клас да бъде публична компания, която има краткосрочни финансови цели... това означава много стрес върху ексклузивната дистрибуция и внимателни модели на ценообразуване, които са от съществено значение за успеха ѝ“, твърди Сучарита Мулпуру-Кодали от Forrester Research.
Паула Розенблум, управляващ съдружник на RSR Research, отбелязва, че ако компанията стане публична, в дългосрочен план има шанс Jimmy Choo да стане „преекспонирана“ марка и да загуби престижа си.
И все пак анализаторите смятат, че Jimmy Choo ще се справи добре. Мулпуру-Кодали вярва, че Jimmy Choo има шанса да остане вярна на своите корени, както Burberry, след като излезе на борсата.
Повече по темата можете да видите във видеото на Bloomberg!


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа