По-скъпият франк започна да оказва влияние върху финансовите резултати на швейцарските фирми. Печалбата на най-големия производител на часовници в света Swatch Group спадна с 27%, информира MarketWatch.
Годишната нетна печалба на компанията, под чиято шапка са моделите Omega, Longines и Tissot се стопява до 1,42 млрд. франка (1,54 млрд. долара) от 1,93 млрд. франка, колкото бе през 2013 г. Цифрата не оправда очакванията на анализаторите, които прогнозираха положителен финансов резултат в размер на 1,48 млрд. франка.
Брутните приходи от продажби, към които не се включват отстъпките към търговците на дребно, се повишават с 4,6% до 9,22 млрд. франка от 8,82 млрд. франка, оправдавайки очакванията за 9,05 млрд. франка.
Рентабилността на Swatch спадна, след като компанията увеличи разходите за маркетинг и реклама особено покрай Зимните олимпийски игри в Сочи и спонсорството на редица спортни събития. Освен това производителят на часовници разшири бутиковата си мрежа, като похарчи близо 400 млн. франка за магазин на модната улица „Банхоф“ в Цюрих.
През януари Swatch обяви, че очаква висок едноцифрен растеж през 2015 г. въпреки „силно надценения швейцарски франк“. Откакто Централната банка на Швейцария премахна тавана на валутния курс, местната валута поскъпна с 20% спрямо еврото. По този начин стойността на продажбите, генерирани от швейцарски компании, намаля.
Swatch трябва да произвежда повечето от своите часовници в Швейцария, за да се придържа към лейбъла „Произведено в Швейцария“, но сега получава по-малко франкове, когато пласира продуктите в държавите членки на еврозоната заради девалвацията на еврото.
Компанията отговори като вдигна цените на някои модели, измежду които Blancpain, Breguet и Omega, с 5 до 7% в Европа. По-високата стойност на швейцарския франк спрямо еврото и долара намали приходите от продажби на Swatch със 138 млн. франка през 2014 г.
Cъщо както и други производители на луксозни стоки, Swatch изпитва трудности в Китай. Поднебесната империя е важен пазар за швейцарското дружество, формирайки близо 40% от приходите му.
Освен това приходите от продажби в Хонконг – най-големият пазар за швейцарските часовници - може би са пострадали, тъй като редица магазини бяха затворени заради продемократичните протести през есента.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната