IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Swatch не бърза да влезе на пазара на умни часовници

Компанията изчаква да види има ли реално търсене на подобни устройства

11:46 | 18.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Swatch Group AG Ник Хайек няма нищо против компанията да загуби преднината си на пазара на умни часовници. Засега той предпочита да изчаква и да наблюдава дали някой действително би искал да купи подобно устройство.

Докато технофилите спекулират за плановете на Apple да се присъедини към Samsung Electronics, Sony и LG Electronics в създаването на електронни джаджи за китката, най-големият производител на часовници в света търси ясни насоки на пазара.

„Няма да ни видите да участваме в състезанието за това кой ще представи продукта си пръв“, посочва Хайек.

„Все още има голяма съпротива от страна на потребителите, така че ще изчакаме", допълва той.

Хайек твърди, че неговата компания разполага с цялата технология, необходима за създаването на умен часовник. Неговият план в момента обаче е друг - да продава компоненти на другите. Така спокойно може да се възползва от потенциала в революцията в часовникарската индустрия. Ако наистина се стигне до момент, в който търсенето е голямо, компанията е готова да влезе в играта и да пусне умен часовник в своята дистрибуторска мрежа, пише Bloomberg. 

Swatch познава опасностите, които се крият зад това да действа прибързано. Компанията все още има непродадени модели от пейджъра, който пусна през 1991 г., както и от Paparazzi – часовникът, който разработи съвместно с Microsoft. На него потребителят можеше да получава съобщения и борсови котировки.

“Вярвам в умните часовници, но не виждам в тях заместител на класическите часовници“, посочва Хайек. 

Фитнес гривни

Хайек не назовава поименно клиентите, които купуват от Swatch компоненти за умни устройства за китката, но твърди, че сред тях е американска компания, която произвежда фитнес гривни. По-големите продажби на части за умни часовници могат да увеличат приходите на швейцарската компания до 222 млн. долара.

Apple пък може да достигне 11 млрд. годишни приходи чрез продажбата на умни часовници, предвижда RBC Capital Markets. Samsung и Sony вече продават второ поколение от своите устройства за китката. Google Class, които бяха пуснати в продажба тази година, включват характеристики, подобни на тези на умните часовници.

Анализаторите от UBS смятат, че е възможно Apple също да пусне умен часовник до края на годината. Компанията обаче отказва да коментира плановете си.

Изчакването

„Всички очакват Apple и Swatch да пуснат умни часовници, а точно тези двама играчи все още не са влезли в играта“, коментира Рене Уебер, анализатор в Bank Vontobel AG в Цюрих. „Swatch със сигурност ще изчака да види какъв ще е продуктът на Apple преди да се присъедини към останалите“.

Swatch има десетилетия опит в създаването на технологии, които имат приложение в умните часовници. Нейната марка Tissot разполага с часовници с тъчскрийн от 1991 г.

Хайек нарича моделите Breguet и Blancpain, които струват по повече от 100 000 долара, „умни часовници“, защото помагат на потребителя „да изглежда като умен човек“. Терминът „умен часовник“ обикновено се отнася за устройство, което може да предава и получава данни или телефонни обаждания, а сегашните модели на Swatch не разполагат с подобни функции, въпреки че част от моделите разполагат с Bluetooth.

Последна актуализация: 21:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още