През 2014 г. приходите от свалянето на дигитална музика и абонаменти за първи път са надминали тези от продажбата на дискове. Като цяло през годината продажбите на музика остават стабилни в глобален план с обща стойност 15 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
Продажбите на дискове и други физически формати отбелязват спад от 8 на сто през периода до 6,82 млрд. долара. От своя страна, приходите от дигитални продажби на музика нарастват със 7% до 6,85 млрд. долара, разкрива новият доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).
Физическите и дигиталните копия са донесли съответно по 46% от приходите. Останалите 8% са от източници като излъчвания в радиоефира и лицензирането им за телевизионни предавания и филми.
Стрийминг услуги като Spotify и Beats Music на Apple, които са смятани за особено спорни, тъй като някои изпълнители вярват, че не получават достатъчно големи отчисления от тях, въпреки това показват, че са все по-важни за цялата индустрия.
Онлайн услугите позволяват на потребителите да служат музика безплатно, но с включени реклами, или срещу месечна такса без реклами.
Абонаментните услуги са генерирали 1,57 млрд. долара, или 23% от приходите от дигитални копия. Тези, които предлагат и реклами, са донесли 9% от приходите от дигитална музика. Заедно те са донесли 32% от приходите от дигитална музика, а това е значителен растеж спрямо 2013 г., когато представляваха 23 на сто от тези приходи.
Продажбите от сваляне на музика от интернет спадат с осем процентни пункта спрямо 2013 г., но представляват 52% от дигиталните приходи.
В Швеция, Южна Корея и 35 други пазара приходите от стрийминг надминават тези от свалянето на музика.
Услуги като безплатната версия на Spotify с реклами привличат повече потребители от платените абонаментни, но генерират много по-малко приходи.
Главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур заяви, че напрежението между тези два подхода „създава оживени дебати в рамките на индустрията“.
Цялостната стабилност на сектора идва след години на голям спад на продажбите на музика в световен мащаб, които достигнаха 40 млрд. долара през 1996 г.
„Ако продължаваме така, индустрията неминуемо ще се разрасне“, твърди главният изпълнителен директор на Sony Music International Едгар Бергър. „И няма съмнение, че платеният абонамент ще е преобладаващият формат."
Най-продаваният албум за 2014 г. е саундтракът към филма „Замръзналото кралство“, който е продал 10 млн. копия в цял свят. Втори се нарежда „1989“ на Тейлър Суифт, който е продал 6 млн. копия. Най-популярната дигитална песен е „Happy” на Фарел Уилямс. Тя е продала 13,9 млн. копия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?