IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Музикалната 2014 г. - битката на стрийминга и възходът на абонаментите

Играчите на пазара на музика знаят много добре, че стриймингът е бъдещето. И са готови да се борят за първото място

11:28 | 04.01.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

2014 година вече е история. Вижте кои са най-значимите събития и тенденции от политическия и икономически живот в България и по света през последните 12 месеца в специалната секция „Икономиката през 2014 г.“.

Бурна година откъм събития и промени преживя музикалната индустрия. Ако предходните няколко бяха белязани от дилемата дали дигиталната музика ще измести физическите носители, този въпрос вече не стои на дневен ред.

Защото днес всички знаят, че стриймингът е нещо, което ще определи бъдещето на целия бранш. След като всички играчи на пазара са наясно с новите тенденции и спряха съпротивата, която оказваха преди, музикалният свят пое в нова посока - битка за надмощие и търсене на нови хоризонти в бизнеса с музика. Ето и какво се случи през изминалите 12 месеца в музикалния свят.  

Сделките

И през тази година музикалният пейзаж беше осеян с редица ключови сделки. Още през март онлайн гигантът Yahoo и промоутърската компания Live Nation Entertainment обявиха, че стартират заедно нов канал на Yahoo, който ще излъчва концерти на живо. Освен да гледат самите спектакли, феновете могат да надникват и директно в турбуса по време на афтърпартирата и да се наслаждават на кадри зад кулисите. Сделката само подсказа какво още ни очакваше през предстоящите месеци от годината.

Името на Apple влезе в заглавията с гръм и трясък много преди появата на iPhone 6. Американският технологичен гигант направи втория си голям удар в индустрията след пускането на iTunes - придоби музикалната компания Beats Electronics за 3 млрд. долара. С този ход фирмата от Купертино навлезе не само в бизнеса със скъпи слушалки, но направи крачка напред и в сферата на музикалния стрийминг.

Звукозаписната компания Warner Music Group пък сключи голяма сделка за лицензиране на музика с една от най-големите китайски интернет фирми - Tencent. Договорът подсказва колко важен остава китайският пазар за лейбълите, които полагат огромни усилия да спечелят потребителите в азиатската страна.

За Warner годината беше изключително важна, тъй като през ноември сключи друга сделка за лицензиране, но този път със SoundCloud. Тя се превърна и в първата голяма звукозаписна компания, която ще започне да печели пари от германския сайт за споделяне на музика.

Същевременно SoundCloud започна преговори за набирането на 150 млн. долара в нов кръг на финансиране. Очаква се той да повиши пазарната стойност на компанията до 1,2 млрд. долара. Средствата ще помогнат на услугата да започне да се конкурира с големи играчи като Spotify.

Последна актуализация: 03:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още