Нови услуги и абонаменти
Конкуренцията в музикалния стрийминг стана не просто ожесточена, а се превърна в битка на живот и смърт. Абонаментните услуги вече се възприемат като нещо повече от ключ към успеха. Онлайн гигантът Amazon даде достъп на абонатите на своята услуга Prime в САЩ до огромен каталог, съдържащ над 1 млрд. песни, при това без реклами.
От своя страна музикалната стрийминг услуга Spotify се превърна в едно от най-споменаваните имена в индустрията, тъй като бизнесът ѝ беше разтърсван от скандали, а работата ѝ повдигна редица въпроси. Въпреки че през 2013 г. приходите на компанията се увеличиха, а тя доби още по-голяма популярност, Spotify все още не може да генерира печалба, което отчасти озадачава анализаторите. Фирмата призна, че това се дължи на факта, че изплаща около 80 на сто от своя оборот на носителите на авторски права.
Гигантът YouTube също влезе в битката на абонаментните услуги със свой собствен проект, наречен YouTube Music Key, който ще бъде достъпен както през персонални компютри, така и през смартфони. Тя предлага слушането на музика без реклами в сайта на YouTube. През първите шест месеца услугата ще енапълно безплатна, но ще е достъпна само с покани, а след това ще се предлага за 9,99 долара месечно.
Усилията на големите играчи в бранша показаха само едно - стриймингът стои на върха на стълбичката на успеха. А всички са готови да се борят за голямата награда.
Казусът “Тейлър Суифт”
Безспорно едно от събитията, които предизвикаха най-противоречиви реакции в музикалната индустрия, се оказа решението на певицата Тейлър Суифт да изтегли целия си музикален каталог от Spotify. Звездата повдигна въпроса за възнагражденията, които получават носителите на авторски права, при използването на тяхна музика в подобни услуги. Певицата получи подкрепата на редица изпълнители, докато Sony отсече, че музикалният стрийминг е бъдещето, с или без Тейлър Суифт.
Очакванията на Sony са, че стриймингът и абонаментите ще носят около 60% от приходите на музикалната индустрия. В момента обаче те генерират значително по-малко - едва 18%.
Нов живот за винила
На фона на всички предсказания как музикалният стрийминг е двигателят на бъдещите успехи, един стар познайник се завръща в играта. След дълга почивка плочите превземат отново музикалните магазини. През последната година продажбите на винили достигнаха нескромната сума от 218 млн. долара. Тази тенденция подсказва, че песента на физическите носители на музика не е изпята.
На фона на това връщане към корените, продажбите на дискове продължават да спадат. Звукозаписните компании обаче знаят добре как да подходят към потребителите, които ценят едновременно сантименталната стойност на плочата и страхотния ѝ звук, както и удобството на свалянето на музика от интернет. За целта те продават плочите заедно с кодове за сваляне на същата музика от интернет.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?