IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Музикалната 2014 г. - битката на стрийминга и възходът на абонаментите

Играчите на пазара на музика знаят много добре, че стриймингът е бъдещето. И са готови да се борят за първото място

11:28 | 04.01.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Какво се случва с радиото?

Стрийминг услугите се оказват предизвикателство не само за физическите носители за музика, но и за радиостанциите. Традиционните радиа обаче успяват да увеличат своята слушаемост, залагайки на една необичайна тактика. В момента те предлагат много по-малко разнообразно музикално съдържание от когато и да било преди. Причината да направят това са редицата проучвания, показващи, че хората често са склонни да слушат една радиостанция, ако по нея вървят познати песни. Благодарение на всичко това все повече радиа залагат на добре познатите хитове, а новите сингли все по-трудно се добират до ефира.

Устройствата

2014 г. се оказа и годината, в която едно от най-емблематичните устройства в индустрията показа, че залязва. Култовият музикален плейър iPod остана в сянката на новия и дълго очакван смартфон на Apple - iPhone 6. Фактът, че потребителите все по-често използват телефоните си, за да слушат музика, подксаза, че сме свидетели не само на смъртта на едно устройство с култов статут, но и на посветения на музиката плейър.

Sony обаче се опитва да опровергае всичко това, връщайки към живот своя Walkman. Устройството обаче не прилича на своите предци, но е тук, за да предложи по-добро качество на звука. И все пак то не е насочено към масовия потребител, който вероятно ще продължи да слуша музика по най-удобния за него начин - от телефон.

Най-успелите

2014 г. беше успешна за много звезди. Въпреки че през последните три години не е оглавявала класациите, Мадона се превърна в най-богатият музикален изпълнител за последните 12 месеца. Състоянието на Кралицата на поп музиката възлиза на 800 млн. долара. И макар кариерата на звездата да не е в своя пик, Мадона печели достатъчно добре, благодарение на разумните си бизнес ходове - най-вече достатъчно доходоносни договори. Второто място в списъка остана за още една легенда в музиката - сър Пол Макартни, който притежава общо 660 млн. долара. Трети пък е музикалният изпълнител и продуцент Dr. Dre, който може да се похвали със състояние от 650 млн. долара.

През ноември списание Forbes обяви, че Бионсе е певицата, която е спечелила най-много средства в периода юни 2013 - юни 2014 г. За това време звездата е събрала 115 млн. долара и е изнесла 95 концерта. През същия период Тейлър Суифт е спечелил 65 млн. долара и остана на второ място, докато третото отиде при Pink, благодарение на нейните 52 млн. долара.

В същото време периодът се оказа изключително успешен за Калвин Харис, който стана най-добре печелещият диджей на годината. За 12 месеца той е успял да се сдобие с 66 млн. долара. Харис изпревари Давид Гета (30 млн. долара) и Avicii (28 млн. долара).

Бъдещето

2015 г. обещава голяма битка на абонаментните услуги, търсенето на нови пътища към все по-взискателните музикални слушатели и опити за намиране на нови начини на генериране на приходи от музикалните компании. Ще видим ходовете на онлайн гигантите, които посягат към все по-големи парчета от музикалния пай.

Каква беше 2014 г. според Вас? Кои са ключовите събития и какви са очакванията Ви за следващата година? Какво ще движи пазарите?

Пишете ни на info@investor.bg c Вашите мнения. Най-интересни от тях ще публикуваме в Investor.bg. Очакваме Bи!

  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още