IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България е втора в Европа с най-добра репутация на пивоварния сектор

Пивоварите и бирената категория печелят силно одобрение от страна на потребителите у нас

13:25 | 02.11.16 г. 2
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Българските пивовари и бирената категория в страната имат висок имидж и печелят силно одобрение от страна на сънародниците ни, сочи европейско проучване на международния Reputation Institute.

Според изследването репутацията на пивоварната индустрия в България е получила 73,7 пункта одобрение (от 100 възможни точки) и по този показател сме втори в Европа, след Чехия, където респондентите са оценили имиджа на пивоварния бранш със 78,3 точки. След чешките и българските пивовари с най-висок престиж се ползват колегите им от Полша – 73,2 т., Испания – 73,1 т., Германия – 73,0 т., Белгия – 72,3 т. В дъното на класацията са Турция и Кипър.

По отношение на бирената категория българите я оценяват също с много висок рейтинг. Репутацията на пенливата напитка в България събира 78,1 точки и отново е на второ място. Първенец по този показател е Италия със 78,2 точки. Със 76,7 т. оценяват потребителите бирата в Испания, което отрежда на страната трето място. Следват  Полша – 75,0 т., Румъния – 74,1 т. , Словакия – 73,4 т. Отново последни в тази класация са Турция и Кипър.     

Според потребителите високата оценка за категорията най-много се влияе от вкуса и продуктовото разнообразие на пивото, възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация, качествата и натуралността на напитката.

За имиджа на индустрията от най-съществено значение е високото качество на продукта и икономическия  принос на бирените компании. За страните от Стария континент средно претеглено репутацията на бирената индустрия се оценява на 66 точки, а на бирената категория – 65,5 точки. Резултатите са измерени чрез RepTrack метод, който е запазена марка на Reputation Institute.

„Прави впечатление, че българските потребители дават изключително високи оценки и за имиджа на пивоварната индустрия у нас, и за бирената категория. Ние сме единствената страна от ЕС, където възприемането на потребителите за цялостното представяне на производителите и на продукта явно е в пълен синхрон“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България, цитирана от пресцентъра на съюза.

Според изследването на Reputation Institute 75,6% от пълнолетните българи твърдят, че пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, а 11,6 %  - веднъж месечно или по-рядко. Консуматорите, които пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, оценяват категорията с 88,1 точки, а репутацията на пивоварните компании - с 81,4 точки.  

12,8% от българите твърдят, че не пият бира, но въпреки това споделят изненадващо висока степен на позитивно отношение към категорията с 54,6 точки и още по-висок рейтинг за пивоварния бранш – 60 т. В страните от ЕС всеки пети пълнолетен гражданин декларира, че е въздържател. 

Икономическите данни за европейския бирен пазар през 2015 г. също потвърждават,че българските пивовари се справят все по-добре. През миналата година обемът на продажбите на бира в ЕС е малко над 356 милиона хектолитра, т.е. с 4 млн. хектолитра повече в сравнение с 2014 г. България е една от 11-те европейски страни с ръст на продажбите на бира през 2015 г. и на 12-то място по консумация на пиво на глава от населението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още