Пазарът на луксозни стоки в Китай отново се разраства стабилно, почти пет години след като бе засегнат от стремежите на президента Си Дзинпин да се пребори с корупцията, коментира Bloomberg.
Секторът обаче изглежда много по-различно, отколкото през 2012 г., когато очебийните разходи на държавните служители, склонни заради подаръци да улеснят сключването на редица сделки, бяха ключов двигател на пазара, довел и до мерките срещу корупцията. Днес новобогаташите, незасегнати от мерките на правителството, задават темпа. Нарастващата средна класа на Китай е толкова важна, че е напът да се превърне в основен двигател на луксозния растеж на глобално ниво, казва Bain & Co. в свой доклад за перспективите до 2020 г.
„Антикорупционната кампания премахна ненужното от пазара и сега разходите и потреблението са до голяма степен легитимни“, казва Лука Солца, ръководител на отдела за проучвания на луксозни стоки в Exane BNP Paribas.
Съставът на разходите в луксозния сектор в Китай също се е променил през последното десетилетие. Преди подаръците бяха доминирани от покупки за мъже, като луксозните часовници бяха фаворит. Антикорупционните мерки обаче накараха продажбите на такива стоки да се сринат. Сега, фокусът се измества към разходи, направени от жени за дизайнерски чанти и скъпи парфюми.
Износът на швейцарски часовници към Хонконг, например, е спаднал с 25% миналата година, а стойността на пазара е намаляла наполовина за четири години, сочат данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Благодарение на интереса на жените към по-луксозните стоки обаче компании като Burberry Group, Kering и LMVH отчитат все по-добри резултати и все по-висока печалба.

Резултатите са толкова силни, че Ъруин Рамбург, глобален ръководител на проучванията върху потребителите и търговията на дребно в HSBC, казва, че вече бичата прогноза на банката за ръст от 10% на луксозния пазар в Китай тази година – спрямо 7% на глобално ниво – може дори да бъде надмината.
Възходът, който започна през четвъртото тримесечие на 2016 г., бе подкрепен от промяна в китайските валутни курсове, както и от ръстове при недвижимите имоти и акциите. Всичко това е засилило покупателната сила на потребителите в страната.



Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Турската авиокомпания "Пегасус" купи най-големия чешки авиопревозвач "Смартуингс"
Криза с боклука в "Изгрев" няма да има, уверява кметът на района д-р Делян Георгиев
Селена Гомес със секси визия докато украсява елхата
10 идеи за коледен декор на кухнята
Политолози: Протестът диктува правилата и всички политици искат да го яхнат