Реколтата на виното Bordeaux от 2017 г., което ще бъде представено на световното изложение за вино в началото на април, е „шанс да спечелим обратно клиентите“ след вариращото качество на виното и ценовата му турбулентност през последните седем години, коментира управляващият директор на най-големия вносител на вина във Великобритания Justerini & Brooks Чадуик Дилейни за Bloomberg.
Подновеният успех на реколтите от 2014 г. насам, след по-предизвикателните реколти от 2011 и 2012 г. и студеното, влажно време през 2013 г., означава, че последните вина предоставят възможност производителите в региона да възстановят част от изгубения бизнес и да установят по-твърди отношения с онези потребители, които отново се връщат към виното, казва той.
Много потребители излязоха от пазара на виното Bordeaux през 2011 г. след сериозен ръст на цените по време на продажбените кампании на силно хвалените реколти от 2009 и 2010 г. Тогава мнозина сметнаха вината за твърде преоценени и то в момент, в който качеството започна да спада. Някои от тези клиенти обаче започват да се връщат.
Според Дилейни някои от по-заможните клиенти, които той представлява, са се обърнали към други региони през интервала на затишие, най-вече Бургундия, Северна Ирландия и напоследък – Калифорния. Но с покачването на цените в Бургундия през последните години, той вижда шанс регионът Бордо да си възвърне част от позициите.
От 2014 г. насам „те произвеждат изключително добри вина, с много добри цени“, казва той, отбелязвайки, че регионът все още представлява най-големия обем от бизнеса на Justerini.
Макар че Бордо бе ударен от най-лошите слани от четвърт век през миналата година, най-производителните земи избегнаха удара – или заради географското си местоположение в близост до река или на хълм, или заради собствениците им, които са имали защита срещу слани.
Justerini & Brooks е частен бизнес, фокусиран върху клиентите, който продава в 49 страни, а най-големите му колекционери харчат до 3 млн. паунда за вино годишно. Средният бюджет обаче се доближава по-скоро до 30-40 хил. паунда, допълва Дилейни.
Компанията съхранява резерви на клиентите си за до 200 млн. паунда. Три поколения фамилии са сред клиентите ѝ, а има и семейство, което купува вино от нея вече осмо поколение.
Като част от бизнес модела си обаче Justerini продава и вино за около 20 млн. паунда годишно на хотели и ресторанти.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
преди 7 години Бордо било позабравено, а ETHNO се пие в цяла Европа?!?!?Брях да му се не види, колко сме изостанали от световните тенденции... отговор Сигнализирай за неуместен коментар