Страдащата и без това заради имиджови проблеми и спадащи продажби луксозна марка за бельо Victoria's Secret се сблъсква с нови проблеми заради породената от коронавируса криза. Финансовият инвеститор Sycamore Partners възнамерява да поиска отмяна на придобиването на 55-процентов мажоритарен дял в модната марка, договорена през февруари, както потвърди в сряда компанията майка на Victoria's Secret - L Brands.
Sycamore заведе дело в съд в Делауеър, за да отмени сделката. L Brands настоява договорът за покупката да бъде изпълнен и ще го защитава в съда, предава DPA.
Всъщност бе решено Sycamore Partners да придобие мажоритарен контрол за 525 млн. долара (485 млн. евро), а L Brands да запази 45% дял от бизнеса на Victoria’s Secret, който включва насочената към младежите верига Pink. L Brands трябваше да използва приходите от продажбата, за да изплати част от своя дълг, оценяван на 5,5 милиарда долара. Като цяло сделката оцени Victoria's Secret на 1,1 млрд. долара.
Въпреки това, тъй като L Brands затвори множество магазини, пусна служители в отпуск и прекрати плащането на наеми вследствие на пандемията, споразумението е невалидно, твърди Sycamore. Акциите на L Brands временно се сринаха с над 25 процента на фондовата борса и за кратко бяха спрени от търговия.
Трансакцията се случва след години на скандали и незадоволителни продажби във веригата за бельо. Компанията се опитва да подобри имиджа си, белязан от твърденията за мизогинистична култура по време на управлението на бившия ръководител на маркетинга Ед Разек.
В рамките на компанията майка L Brands Victoria's Secret отдавна се превърна от отличен пример в сериозен проблем. Марката за бельо, която изпращаше международния елит на топмоделите на подиумите на помпозните си модни ревюта, се бори с кризата от дълго време.
Със своя маркетинг от типа „Sex Sells“, който се фокусира върху безупречни, леко облечени женски тела, лейбълът се превърна в спънка във времена на оживени дебати по темите „Body Shaming“ и движението „#MeToo“. Скорошните съобщения за обвинения за тормоз срещу мениджъри оказаха натиск върху марката бельо.
Споразумението със Sycamore също така предвиждаше противоречивият директор на L Brand Лесли Уекснър да се оттегли от марката веднага след приключване на трансакцията. Но той трябваше да продължи да заема позиция в борда, стана ясно през февруари.
Репутацията на 82-годишния мъж пострада сериозно заради връзката му с американския милионер Джефри Епстайн, който се самоуби в затвор в Ню Йорк миналия август след скандал за злоупотреби. Твърди се, че Уекснър е поддържал тесни бизнес отношения с Епстайн в продължителен период, което доведе до ожесточена критика към шефа на L-Brands.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?