Идеята за създаване на компанията Cheese The Queen, която произвежда сирене от кашу, се е зародила преди около шест години. Създаването на рецептите е отнело около три години и от 2017 г. продуктите са вече пазара. Това разкри собственикът на дружеството Вера Тинкова в Bloomberg TV Bulgaria Interview.
Тя посочи, че целта на компанията е създаването на храна, която в компактен размер да може да даде на потребителите високи хранителни стойности, като в основата стоят експериментите и тестовете.
“Идеята е храната да съчетава удоволствието и полезните качества”, отбеляза Тинкова и обясни, че компанията произвежда сирена, като използва 100% кашу.
Идеята се реализира с лични спестявания. По думите й първоначалното вложение за създаването ѝ е било около 40 хиляди лева, като на по-късен етап разходите са се увеличили заради допълнителните инвестиции в машини за самото производство на малката фабрика.
Тя коментира, че технологията е сложна, но при ферментацията са заложили на традиции от миналото, но сега при производството на сирена се използват иновативни технологии и се влагат ядки и кашу.
“Когато човек е сигурен, че нещо трябва да стигне до света, трябва просто да скочи смело в неизвестното и да се справя с всички предизвикателства, които дойдат по пътя”, смята предприемачът и потвърди, че се увеличава капацитетът на производството.
Екипът на Cheese The Queen се състои от петима служители, които изпълняват различни роли. Пандемията се е оказала предизвикателен период за дружеството, което е планирало посещения на няколко изложения за периода април-май. Тинкова разказа още, че положителното е, че онлайн продажбите са нараснали значително, защото хората са оценили пакета от здравословна храна, който са предложили по време на пандемията от коронавирус.
„Пуснахме пакет от пет сирена и едно подарък, което се превърна в бестселър в този период, но цялата ситуация около коронавируса обърна фокуса на хората върху здравето и върху храните, които приемат, и е основа на една здрава имунна система“, поясни мениджърът. Тя е на мнение, че по този начин се вдига интересът към качествени, растителни храни, които помагат на здравето.
Тя посочи, че компанията работи основно на европейските пазари, като плановете ѝ за следващата година са за навлизане в нови страни, включително в Канада и някои азиатски държави.
По отношение на пазара в България собственичката на Cheese The Queen посочи, че той е труден, но компанията иска продуктът ѝ да се продава в нашата страна, защото е произведен в у нас.
Според Тинкова хората в страната се информират все повече за качеството на храната и посочи, че това е положителна тенденция.
Каква е технологията на „сирене“ от ядки? Колко дълго зрее продуктът? Защо се използва куркума? Каква е връзката на производството с Виетнам и Буркина Фасо? Какво е да имаш кауза да произвеждаш нещо различно? Намери ли своята ниша Cheese The Queen? Лукс ли ще са продукти с черен чесън и трюфели?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на рубриката Bloomberg TV Bulgaria Interview гледайте тук.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони