Nestle отчете най-силния ръст на тримесечните си приходи от 10 години благодарение на голямото търсене на кафе, млечни продукти и стоки за грижа за домашните любимци, предава Ройтерс.
Най-голямата група за производство на хранителни продукти успя да преодолее предизвикателствата, свързани с пандемията, до този момент, тъй като затворените у дома потребители се насочиха към покупките на повече пакетирани храни за себе си и за своите домашни любимци.
Освен това компанията разшири онлайн търговията си, тъй като хората показаха, че са готови да купуват повече онлайн и са по-притеснени за здравето си.
„Продажбите на дребно отбелязаха солиден растеж, а каналите за продажба извън дома показват признаци на подобрение. Потвърждаваме нашите насоки за годината и краткосрочната прогноза за устойчив среден едноцифрен органичен растеж“, посочва в изявление главният изпълнителен директор Марк Шнайдер.
Производителят на шоколадовите десерти KitKat и разтворимото кафе Nescafe очаква увеличение на органичния ръст на продажбите тази година спрямо постигнатите 3,6% през 2020 г.
През първото тримесечие органичните приходи от продажби са нараснали със 7,7%, спрямо 4,3% година по-рано, обяви Nestle. Тя е консенсусната прогноза за 3,3% органичен растеж и 3,3% спад на приходите от продажби, отчетени от конкурента ѝ Danone тази седмица.
„Какъв удар – най-силните тримесечни резултати от 2011 г.“, коментира анализаторът на Kepler Cheuvreux Джон Кокс, посочвайки възстановяването на развиващите се пазари.
Органичният растеж в Северна и Южна Америка е достигнал 7,2%, в Европа е 4,4%, а в Азия – 9,1%, обяви Nestle. Година по-рано Азия записа негативен резултат, тъй като тогава континентът първи беше засегнат от пандемията.
По категории - продуктите за домашни любимци са записали 8,7% растеж, насипните и течни напитки, включително кафето, са нараснали с 9,9%, а млечните – с 15,7%.
Nestle обяви, че е постигнала напредък по развитието на портфолиото си в опит да предложи повече полезни и здравословни храни и да се отърве от зле представящите се бизнеси.
Последно тя продаде северноамериканските си брандове вода на One Rock Capital Partners за 4,3 млрд. долара. Food Wise пък купи бизнеса си с млеката Yinlu в Китай.
Конкурентът Unilever трябва да обяви данни за първото си тримесечие на 29 април.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка