PepsiCo продава Tropicana, Naked и други марки сокове, а купувачът е френската компания за дялово инвестиране PAI Partners. Сделката е на стойност 3,3 млрд. долара и е сключена в момент, в който PepsiCo иска да подкрепи своя счетоводен баланс и да се фокусира върху по-здравословни храни и напитки с нула калории, пише Bloomberg.
Американският гигант в производството на безалкохолни напитки ще запази 39% миноритарен дял в създадената нова холдингова компания за брандовете, а също така е предоставила на PAI неотменима възможност за закупуване на определени компании за сокове в Европа, гласи изявлението.
PepsiCo заяви, че планира да използва средствата от сделката, за да подкрепи финансите си и да инвестира в по-широкия си бизнес.
Базираната в Париж PAI е опитен инвеститор в сферата на храната и напитките и се нарежда след Refresco, най-големия независим бутилиращ напитки в света. Предложеното съвместно предприятие с PepsiCo е подобно на това, което компанията създаде при сливането на своя бизнес със сладолед R&R с големи част от подразделението на Nestle за сладолед за създаването на Froneri.
“Това съвместно предприятие с PAI ни позволява да реализираме значителна стойност, докато предлагаме фокуса и ресурсите, необходими за генерирането на допълнителен дългосрочен растеж за тези обичани брандове“, коментира председателят и главен изпълнителен директор на PepsiCo Рамон Лагуарта.
„В допълнение това ще ни даде свободата да се концентрираме върху текущото ни портфолио от различни предложения, включително да разширим портфолиото ни от здравословни снаксове, напитки с нула калории и продукти като SodaStream, които са фокусирани върху това да са по-добри за хората и за планетата“, допълва той.
Бизнесът на PepsiCo със сокове генерира 3 млрд. долара нетни приходи през 2020 г. Главният финансов директор на компанията Хю Джонстън отбеляза в интервю, че маржовете на бизнеса са по-ниски от средните за PepsiCo, а споразумението постепенно ще подобри маржовете“.
„Категорията със сокове очевидно имаше известни предизвикателства през последните десет и повече години, а наскоро бизнесът набра известна инерция и ние започнахме да мислим къде искаме да приоритизираме нашите усилия, ето защо взехме решение, че има смисъл някой друг да управлява Tropicana”, коментира Джонстън.
Сделката позволява на PepsiCo да съсредоточи усилията си в други части на своето портфолио, докато все още се радва на част от приходите на звеното си за сокове.
Акциите на PepsiCo повишиха стойността си с 0,4% до 157 долара преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. От началото на годината стойността на книжата е нараснала с 5,4% до понеделник, в сравнение със 17% ръст на индекса S&P 500.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева