Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle отбеляза здравословен ръст, започвайки годината с най-силното си ценообразуване за първото тримесечие от над десетилетие, съобщава Bloomberg.
Приходите са се увеличили с 7,6% на органична годишна база през първото тримесечие, съобщи компанията в четвъртък. Анализаторите очакваха ръст от 5,1%. Данните изключват Русия, където Nestle спря част от дейността си.
Компаниите за храни и напитки повишават цените на фона на силното търсене, след като потребителите се завърнаха в офисите и се хранят извън дома по-често. Секторът печели от устойчивия апетит към основни стоки, докато европейските индустриални компании и производители на автомобили страдат от по-високите разходи и проблемите с веригите на доставки.
Акциите на Nestle поскъпнаха с 1,9% в ранната търговия.
Конкурентът Danone отчете най-бързия си ръст на продажбите за тримесечието от седем години в сряда, а необичайно големите ценови увеличения са помогнали приходите на Heineken да нараснат с 36% през периода. Макар че способността да вдигат цените за потребителите може да притъпи влиянието на по-високите разходи за суровини, рискът е, че това може да пренасочи някои потребители към по-евтини алтернативи.
„Свикваме с това компаниите да задминават консенсусните оценки за ръст на продажбите това тримесечие – L’Oreal, Danone и Heineken го постигнаха“, но по наше мнение Nestle е най-впечатляваща до момента“, казва анализаторът Джеймс Едуардс Джоунс от RBC. Според него ръстът на доставките на компаниите е възхитителен в контекста на толкова силно ценообразуване.
Войната в Украйна засилва инфлацията при храните, тъй като страната е основен доставчик на пшеница и слънчогледово олио. В същото време инфлацията при цените за кафе, пластмаса и доставки намаляват рентабилността на производителя на шоколадовите барчета KitKat и водата San Pellegrino.
Швейцарската компания е успяла да наложи увеличаване на цените в световен мащаб с 5,2%, за да реагира на поскъпващите суровини, опаковки, енергоизточници и транспорт.
В същото време Nestlе ясно заяви, че потребителите трябва да се подготвят за по-нататъшно увеличение на цените.
“Инфлацията при разходите продължава да расте остро, което ще изисква допълнително ценообразуване и смекчаващи действия през годината“, каза главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в изявление. Според него търсенето досега не е намаляло въпреки по-високите цени. Шнайдер определи досегашните увеличения на цените като "отговорни решения".
Шнайдер е изправен пред критики за това, че продължава да прави бизнес в Русия, а украинските политици дори се обърнаха директно към него и поискаха пълно напускане. Nestle в крайна сметка спря голяма част от производството си в страната, но Шнайдер държи на твърдението, че достъпът до храна е основно право. Сега Nestle се фокусира върху продажбата на основни продукти като адаптирано мляко и медицински храни в Русия.
Главният изпълнителен директор запази прогнозата си за забавяне ръста на приходите до около 5% през 2022 г. Шнайдер заяви през февруари, че компанията трябва да постигне предишните си дългосрочни насоки през следващите години, т.е. ръст на годишните приходи от 5 до 6%.
Производителят повтори, че рентабилността може да спадне за втора година през 2022 г. Очаква се коригираният ръст на оперативната печалба да бъде 17-17,5% тази година. През 2021 г. той бе 17,4%.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка