IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Модерните млади мъже - новата цел на големите луксозни марки

Дамите отстъпват мястото си като двигател на модната индустрия

11:27 | 30.03.14 г. 1
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Луксозната мода може би променя ролите на пола и възрастта. В голяма част от света в момента най-атрактивни за компании като Burberry и Coach не са жените на средна възраст с кредитни лимити до небето, а мъжете, които са малко над 20-годишна възраст, притежават смартфони и имат проблеми със самочувствието.

Поне тази теория разкри скорошно проучване на HSBC. Както изглежда, бъдещето на търговията на дребно вече минава през младите градски мъже, пише Business Week.

“Метросексуалните, това клише отпреди 20 години, сега се превръща в търговска реалност“, твърди екипът на HSBC.
Младите дендита държат на марките и веднага щом могат да си ги позволят, купуват, докато по-възрастните потребители, които стоят по-близо до горната граница в социално-икономическата пирамида, нямат толкова много за доказване.

По-заможните често се чувства уверени в своя бански на Speedo. Те не се нуждаят от камуфлажна раница на Prada, за да оставят свой отпечатък върху света.

Но винаги ли е било така? Очевидно не. HSBC отбелязва, че много от мъжете днес се женят по-късно, отколкото това се е случвало преди. Така, докато са във възрастта между 20 и 30 години разполагат с повече пари, които преди мъжете са харчили за семействата си.

В опитите си да впечатлят околните много млади мъже решават заложат на последни модели автомобили.

Тези господа не само имат добри доходи, но благодарение на глобалния маркетинг и медиите не е необходимо да се намират в епицентъра на лукса, за да се запознаят с новите модни тенденции. Burberry например излъчва директно онлайн своите ревюта и работи по план, наречен „Customer 360”, който цели следенето на навиците за покупки на отделни хора по целия свят.
Проучването на HSBC показва, че няколко луксозни марки вече правят значителни инвестиции, за да привлекат мъжете. От Burberry признават, че виждат значителни възможности за растеж, благодарение на интереса на мъжете от неразвитите пазари.

Единственото изключение от тази тенденция е китайският пазар, където жените продължават да стоят на челно място, когато става дума за висша мода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
lordrad
преди 10 години
Прибират им парите да не мислят за глупости
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още