IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hermes не очаква китайският ѝ бранд да постигне успех преди 2016 г.

Забавянето се дължи на множеството трудности, които луксозните марки срещат на китайския пазар

18:12 | 21.10.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Производителят на луксозни стоки Hermes не очаква нейният китайски бранд да постигне успех до 2016 г. Според консултанти това отразява бавния растеж в Китай и трудностите, пред които е изправена компанията заради антикорупционните мерки в страната, ограничаващи продажбите на луксозни стоки, пише Wall Street Journal.

Hermes International SCA прекара последните седем години в опити да създаде търсене на китайския си бранд, наречен Shang Xia, залагайки на очакванията, че местните купувачи на луксозни стоки са все по-склонни да купуват кожени чанти за 4600 долара и мебели за 100 хил. долара.

До 2016 г. „за първи път печалбата и загубата ще бъдат балансирани“, твърди Патрик Томас, председател на Shang Xia. Томас отказва да разкрие данните за продажбите на марката.

Миналата седмица Hermes отвори собствен магазин на Shang Xia в Шанхай за VIP посетители. Френската компания инвестира около 2 млн. евро в проекта, твърди Томас. Той отказва да посочи колко точно е инвестирала Hermes в целия бранд.

Компанията се надява, че за период от три години продажбите на новия магазин на Shang Xia ще премине границата от 10 млн. евро, посочва Томас. Марката има още два магазина – в Пекин и Париж, но този в Шанхай е най-големият от трите.

Приходите на Shang Xia са само малка част от продажбите, които Hermes генерира миналата година, възлизащи на 4 млрд. евро. Но представлява нов подход на европейската компания за вдъхване на живот на китайския пазар на луксозни стоки, който понася последиците от антикорупционните мерки, свързани със скъпите подаръци по високите етажи на властта.

Растежът на продажбите на луксозни стоки тази година се очаква да достигне 2%. За сравнение, преди три години той беше 20% според консултантската фирма Bain & Co.

Shang Xia не успява да набере скорост в Китай, твърди Матю Крейб, директор проучвания в консултантската компания Mintel Group.

Все пак някои твърдят, че китайските марки от висок клас могат да достигнат до повратна точка. Предприемачът и дизайнер Уан Иян разширява своя магазин Zuczug, който предлага панталони за 185 долара и рокли по 350 долара.

Китайските граждани са готови да оценят повече своите културни корени, твърди Дзян Циун Ар, основател и артистичен директор на Shang Xia. Марката планира скоро да продаде на търг 20 ръчно изработени предмета – от чаши за чай до кутии, украсени с орнаменти. Събитието ще бъде организирано от Christie's в Шанхай по-късно този месец.

Hermes се надява, че марката ще постигне успех и извън Китай, коментира Томас. За да провери какво е търсенето, брандът отвори малък магазин в Париж миналата година.

Други компании от висок клас също инвестират в китайски марки през последните години. През 2012 г. Kering придоби китайската фирма за бижута Qeelin. Френският гигант LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton инвестира около 200 млн. долара през 2012 г. за купуването на 10% дял от китайската компания за дрехи Trendy International Group.

Дзян твърди, че очаква Shang Xia да срещне повече конкуренти през следващите няколко години, защото в Китай всичко се случва по-бързо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:16 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още