IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Швейцарските производители искат дял от пазара на умни часовници

Доставките на умни часовници са надминали традиционните през последното тримесечие на 2015 г., твърдят консултанти

16:09 | 17.03.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Швейцарските производители на часовници, които преди смятаха умните часовници за мимолетни джаджи, сега се надпреварват за дял от бързоразвиващия се пазар чрез технологични партньорства и увеличаване на инвестициите, съобщава Ройтерс.

Доставките на умни часовници са надминали традиционните часовници през последното тримесечие на 2015 г., твърди Futuresource Consulting.

Макар че бързият им подем досега има слабо влияние върху швейцарските производители на часовници – заради фокуса върху по-високите цени на швейцарците, индустрията започна да гледа сериозно на потенциала за луксозни часовници след успеха на Apple Watch миналата година.

Сега състезанието е насочено към улавяне на дял от пазара на умни часовници, който се очаква да се разрасне от 1,3 млрд. долара през 2014 г. до 117 млрд. долара през 2020 г., твърди Smartwatch Group.

“Следващата година ще имаме истинска колекция, нова версия с между 6 и 8 модела“, заяви ръководителят за часовници и бижута в LMVH Жан-Клод Биве за Ройтерс на изложение на индустрията тази седмица, имайки предвид умните часовници на швейцарския му бранд TAG Heuer.

Миналата година TAG Heuer си партнира с американските технологични компании Google и Intel за създаването на часовника TAG Heuer Connected. Компанията заяви, че първите 15 хил. бройки на цена от малко под 1400 швейцарски франка (1445 долара) са се продали изключително бързо.

„Абсолютно подценихме търсенето, бяхме твърде внимателни“, заяви Биве на изложението за часовници и бижута Baselworld, добавяйки, че брандът досега е инвестирал около 10 млн. швейц. франка в проекта.

Той каза още, че очаква да се продадат още 40 - 50 хил. бройки тази година.

„Никой не знае какво ще се случи с умните часовници. Разбира се, може просто да наблюдаваме отдалече докъде ще стигне влакът, но предпочитам да сме в него“, казва Биве, добавяйки, че свързаните часовници може в крайна сметка да формират една трета или дори половината от продажбите на TAG Heuer.

Също на Baselworld Tissot на Swatch Group, една от най-достъпните марки на най-големия производител на часовници в света, представи първия си свързан модел – Tissot Smart-Touch. Той позволява на потребителите да го свържат със смартфона си, както и с други външни устройства, например метеорологични станции.

„Swatch Group е единственият швейцарски производител на часовници, който може да направи сам умен часовник“, каза главният изпълнителен директор на Tissot Франсоа Тибо за Ройтерс. Swatch Group представи свързан часовник чрез бранда си Swatch още преди десетина години.

Тибо казва, че предимствата на Smart-Touch пред съществуващите умни часовници са много по-дългия живот на батерията от до една година, която може да се презарежда чрез слънчев панел, и фактът, че часовникът продължава да функционира като „нормален“, когато технологията за свързаност остарее.

„Другите умни часовници са миниатюрни смартфони на китката, докато първоначалната цел на нашия продукт е да показва времето“, казва Тибо. Той твърди, че брандът цели да продаде между 20 хил. и 40 хил. часовници Smart-Touch през първата година.

Докато повечето швейцарски производители на часовници нямат технологичните умения и мрежа за разпространение, за да правят и продават умни часовници, технологичните гиганти ясно оценяват пък тяхното ноу-хау в дизайна на часовници.

Бижутерната компания De Grisogono, например, миналата година се обедини с южнокорейската Samsung Electronics и представи обкована с диаманти версия на умния часовник Gear S2 на Samsung в Baselworld, насочена основно към жените.

„Това е нещо много ново в категорията на умните часовници. Това е истински луксозен часовник“, казва основателят на De Grisogono Фауаз Груози по отношение на лимитираната серия часовници, които ще бъдат продавани за по 14 900 швейц. франка.

Според Futuresource жените генерират 60% от всички продажби на часовници, но само 34% от умните часовници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още