Когато сяда на вечеря в Sette Mezzo в Манхатън, Ралф Лорън вече от месеци обмисля какво да направи за своя бизнес, който има редица проблеми. Марката му все още има златен стандарт, но продажбите са в застой от месеци, а печалбата е спаднала с 50% от 2014 г. насам. В момента пазарната стойност на Ralph Lauren е около 8 млрд. долара. Преди три години беше 16 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
Лорън разчита много на младия изпълнителен директор Стефан Ларшон. Последният окуражава Лорън да говори за това какво е вдъхновило оригиналната визия на компанията. В крайна сметка двамата остават последни в ресторанта и го затварят.
„Останах с усещането, че вероятно мога да помогна за изграждането на неговата компания“, припомня си наскоро Ларшон.
Миналия септември Ларшон беше избран за изпълнителен директор на Ralph Lauren – пост, който самият Лорън, който в момента е на 76 години, заемаше в цялата 49-годишна история на фирмата.
Работата му е да превърне смятаната за старомодна марка в модерна и успешно конкурираща се с множеството играчи на пазара, като същевременно задоволява изискванията на основателя на компанията, който няма никакво намерение да се оттегли.
41-годишният Ларшон се очаква да разкрие новата си корпоративна стратегия днес по време на срещата си с анализатори. Според него компанията разполага с твърде много марки и магазини на дребно. Тя зависи от различни магазини, в които посетителите са привлечени предимно от намаленията. Разходите ѝ са раздути, а системата за инвентаризация – неефективна.
В интервю Ларшон посочва, че фирмата ще насочи фокуса си към основните си брандове – Ralph Lauren, Polo и Lauren. 50 магазина, или около 10% от всички обекти на компанията за търговия на дребно, ще бъдат затворени. По-голямата част са луксозни магазини. А продажбите в тези с намаления ще бъдат свити с надеждата, че хората ще започнат да купуват повече на пълна цена. Освен това Ларшон иска за шест месеца да намали мениджмънта на компанията.
По думите му тези ходове ще доведат до съкращаването на 1000 работни места, или 8% от служителите на пълно работно време.
"През последните три години представянето ни е разочароващо и не отговаря на силата на марката“, коментира Ларшон.
Тези промени са болезнени за една компания, която е смятана за една от най-успешните модни къщи в света. Ralph Lauren е изправена пред цялата серия от неволи, с които се сблъсква индустрията, включително силния долар, който отблъсква чуждестранните купувачи. Част от проблемите обаче си ги създава сама.
Представители на индустрията твърдят, че компанията реагира бавно на промените, които преоформят бизнеса в момента. Става дума за набиращите сили търговци на бърза мода като H&M, както и преминаването към носенето на спортни облекла в ежедневието.
На този етап Лорън посочва, че е изключително доволен от визията на Ларшон и действията, които предприема за продължаване на развитието на компанията.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция