Световната модна индустрия, която достига 2,4 трлн. долара, е на път да се възстанови през 2017 г. от една от най-тежките си години, сочи нов доклад, публикуван днес.
Подобряването на световните икономики и мерките за преструктуриране на водещи марки като Burberry Group и Ralph Lauren означават като цяло, че продажбите на индустрията вероятно ще нараснат с около 3,5% през следващата година, посочва консултантската компания McKinsey, цитирана от Bloomberg.
Растежът се ускорява от 2% през 2016 г. до 2,5%, въпреки че дните, в които индустрията спокойно надминаваше по този показател основните икономики в света, вероятно са в миналото, посочва докладът на уебсайта The Business of Fashion.
Подемът на индустрията може да се окаже така необходимият тласък за компании за дрехи като Abercrombie & Fitch, Hugo Boss и Fast Retailing, които отчетоха спад на печалбата през тази година. Фирмите трябва да се адаптират бързо, за да отговорят на променящите се нужди на потребителите, най-вече на младите, които стават все по-претенциозни, а навиците им за пазаруване – все по-непредсказуеми, твърдят от McKinsey.
"Очакваме през 2017 г. модната индустрия да се насочи към възстановяване“, посочва докладът.
Оптимизмът сред мениджърите в индустрията нараства, допълва текстът, който се позовава на проучване на McKinsey сред над 1600 директори. Около 40% от интервюираните твърдят, че очакват пазарните условия да се подобрят през 2017 г., в сравнение с 19%, които прогнозираха по-добър бизнес климат преди година.
Всичко това следва година, която се оказа много по-лоша от очакваното. Около две трети от директорите посочват, че условията са се влошили през последните 12 месеца, като има забавяне на ръста на продажбите и застой на маржовете на печалбата.
Високият клас марки не трябва да очакват драматично възстановяване скоро. Оливие Абтан от Boston Consulting Group, твърди, че те могат да очакват среден годишен ръст от 2 до 5%, докато през последното десетилетие растежът беше с 8 до 10%.
Хората, които преди купуваха предимно луксозни стоки, сега се насочват към по-евтини варианти, посочват от McKinsey, от което се възползват марки за достъпни луксозни продукти като Michael Kors Holdings и Tory Burch.
Според Абтан нито един от основните пазари на луксозни стоки не може да компенсира забавянето на разходите на китайските потребители.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет