Швейцарските производители на часовници започват да виждат знаци за забавяне на разходите на китайските туристи, но все още залагат, че търсенето в континенталната част на Китай ще подсили растежа им тази година, коментират няколко марки от висок клас, цитирани от Ройтерс.
Инвеститорите са притеснени от забавянето на китайската икономика и от по-лошите търговски данни, което в понеделник потопи книжата на компаниите за луксозни стоки, които силно зависят от Китай.
Някои брандове като Parmigiani, собственост на Sandoz Family Foundation, който прави около 3000 бройки от продуктите си годишно при средна цена 35 хил. франка (35 714 долара), изказват увереност, че моментът все още е добър за инвестиране в Китай.
“Хората пътуват по-малко, но потребяват повече у дома, така че това е точният момент за нас да засилим местното си присъствие (в Китай)”, коментира главният изпълнителен директор Давиде Тракслър.
Производители на лускозни стоки - от чанти до часовници, до момента пренебрегваха възможността за драматичен срив в търговските отношения между САЩ и Китай, смятайки, че апетитът на младите хора от средната класа искат да носят стоки на брандове, а това ще се запази в дългосрочен план.
“Забелязахме леко забавяне, но все още говорим за растеж”, коментира Рикардо Гуадалупе, главен изпълнителен директор на Hublot, марка от портфолиото на LVMH, която предлага часовници. По думите му през 2018 г. младите китайци, които са между 20 и 40-годишна възраст, са насърчили търсенето на часовниците Hublot.
“По принцип тази динамика ще продължи, независимо, че има реална катастрофа по отношение на геополитическите отношения между Китай и САЩ”, твърди още той. Hublot не разкрива какви са приходите ѝ. Но според Гуадалупе приходите ѝ в Китай, Макао, Тайван и Хонконг (които носят около 13 на сто от общите ѝ приходи, са скочили с 60 на сто през последната година. Това се е случило отчасти благодарение на статута на Hublot като сравнително нов играч в Китай, където е инвестирал за първи път преди десет години.
Ръстът през 2019 г. ще бъде около 10-15%, макар че сравненията на годишна база стават по-тежки, твърди компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна