Virgin America е фаворит на много американци. Авиопревозвачът е начело на редица класации за качество на обслужването и оглавява списъка на най-добрите американски авиокомпании, избрани от читателите на Conde Nast Traveler, пише Bloomberg.
Защо тогава тя не успява да увеличи дела си в индустрията?
Една от причините може да е моментът, в който бе стартирана Virgin - тя навлезе в един изключително труден бизнес точно преди финансовата криза. Напоследък обаче превозвачът посочва още една пречка: големите играчи в бранша. Когато неотдавна Virgin пусна полети по маршрута Нюарк-Сан Франциско, където United буквално има монопол, реакцията бе бърза и безпогрешна. "Те моментално намалиха цените си и ги направиха като нашите, като освен това удвоиха честотата на полетите", твърд Дейвид Къш, главен изпълнителен директор на Virgin America. "Очевидно целта им е да ни прогонят от пазара", допълва той.
Справянето с големите играчи е само един от многото проблеми, с които се сблъсква всяка нова авиокомпания в наши дни. Друг проблем е да се отговори на всички регулаторни изисквания. При засилените проверки от страна на Федералната авиационна агенция и космическите цени на горивата, кредиторите не са особено склонни да отпускат сериозните средства, необходими за финансирането на една нова авиокомпания, особено като се има предвид слабата финансова история на повечето от тях.
От United защитиха реакцията си, като я определиха като находчива бизнес стратегия и отхвърлиха обвиненията, че са подбили цените на Virgin.
Задържането на места за кацане по летищата, въпреки че не всички се използват, е друга тактика, която използват големите превозвачи, за да попречат на навлизането на нови играчи. Ричард Брансън, който притежава дял във Virgin America, твърди, че компанията не е успяла да си осигури място в Нюарк, докато не се освободили такива в резултат на фалита на American през 2011 г. Бизнесменът настоява властите да разследват тази пратика и други "спорни" тактики.
Въпреки че архитектите на процеса на дерегулация на авиолинните твърдяха, че силите на свободния пазар ще гарантират лоялна конкуренция и ще увеличат избора на американските потребители, експертите са на мнение, че климатът в момента не позволява на новите фирми да започнат да работят. Според министерството на транспорта от 2007 г. насам, когато Virgin получи одобрение, никоя друга авикомпания в САЩ не е успяла да преодолее квалификационния процес.
Дейвид Нийлман, който основа JetBlue през 2000 г., твърди, че днес изобщо не би се заел с подобно предизвикателство. "Би било лудост. Единствените нови фирми, които имат шанс да оцелеят, трябва да са изключително нишови", твърди той, като посочва за пример Spirit, Allegiant и Sun Country Airlines.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“