Китайските туристи обожават да харчат пари в САЩ. Ако Доналд Тръмп наистина иска да намали търговския дефицит на САЩ с Китай, по-добре да внимава да не ги подплаши, коментира Quartz.
През 2016 г., последната година с налични данни, САЩ са внесли стоки и услуги за почти 480 млрд. долара от Китай. За сравнение, Китай е внесъл стоки за само 170 млрд. долара от САЩ.
А Тръмп мрази тази тенденция. Той вярва, че дисбалансът означава, че САЩ „губят“ пред Китай и направи основна цел на президентството си да намали тази разлика. Икономическите наблюдатели като цяло не са съгласни, че дефицитът е нещо толкова лошо.
Една от малкото сфери, в които САЩ излиза на излишък спрямо Китай е туризмът. Може и да не възприемаме стоките и услугите, продавани на туристите, като износ, но те са точно това. Всеки път, когато китайски турист посети Дисниленд и похарчи 100 долара за пропуск, в търговско изражение това е същото като да купи обувки за 100 долара, произведени в Ню Йорк и доставени в Пекин.
Няма друга страна в света, чиито граждани да харчат толкова много в САЩ, колкото Китай. През 2016 г. 3 млн. души са пристигнали в САЩ от Китай, похарчвайки 33,2 млрд. долара там. Около 12,5 млрд. долара от тази сума идва от пътувания, свързани с образованието. Мексико е на второ място, но и доста по-назад от гледна точка на похарчената сума – 20,3 млрд. долара.

В същото време хората, пътували от САЩ в Китай, са похарчили само 5,4 млрд долара там през 2016 г. Това означава, че САЩ излиза на излишък от пътувания за около 28 млрд. долара спрямо Китай през тази година. (По изкривената търговска логика на Тръмп китайското правителство може би трябва да наложи допълнителен данък върху местните жители, пътуващи до САЩ.)
През 2007 г. китайците почти не са харчели повече в САЩ, отколкото американците в Китай. Едва през последното десетилетие тенденцията се променя. През 2005 г. китайците са похарчили по-малко от 30 млрд. долара за международни пътувания, но днес тази сума вече възлиза на над 260 млрд. долара, което ги прави най-ентусиазираните пътуващи в света. Това се дължи отчасти на нарастващите доходи и все по-силния им паспорт.
Американският туристически сектор формира почти 3% от БВП на страната и около 5% местната заетост. От 2015 г. насам, макар че броят на пристигащите международни туристи в САЩ спада – а с това и разходите – броят и разходите на китайските туристи продължават да растат.
Без китайските посетители американската туристическа индустрия ще се изправи пред сериозни проблеми. Докато Тръмп се противопоставя на китайските търговски практики и налага мита върху стоките им, може да се опита да е по-внимателен да не отблъсне онези, които смятат да посетят страната му. Ако изберат да не го направят, политиките на президента може да увеличат търговския дефицит още повече.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?