Три компании - швейцарската MSC, водеща в криузните пътувания, италианският корабостроител Fincantieri и газовата компания Snam, обединяват усилията си в търсене на варианти за беземисионно круизно пътуване, пише Ройтерс.
През следващите 12 месеца обединението ще работи за конструирането на първия круизен кораб, използващ водород. Ще бъдат оценявани редица технологични и логистични аспекти за този проект, обясняват трите компании.
Европейската комисия (ЕК) анонсира преди седмици амбициозния си климатичен пакет, който вече обхваща и корабното гориво, което е високо въглеродно, но досега не попадаше в обсега на климатичните действия на общността. Сега идеята е корабите да се задвиждав с водород, но за целта са нужни инвестиции, а инициативата на трите компании цели това - привличане на вниманието на инвеститорите към задачата за позеленяването на корабната индустрия.
Очакванията са водородът да има важна роля при изпълнението на целта за въглеродна неутралност на света до 2050 година. Особено значение ще има за тежката индустрия и транспорта, където за момента няма реален заместител на изкопаемите горива като енергиен източник.
Но повечето от проектите за водород са още на начален етап от своето развитие и е необходимо разходите първо да намалеят, преди технологиите да станат широко достъпни.
В момента корабната индустрия емитира 3% от въглеродния диоксид в световен мащаб, затова и водородът може да помогне за намаляване на замърсяването от корабоплаването, смята изпълнителният директор на SnamМарко Алвера.
Компанията печели основно от транзита на газ в Италия, но започна да отделя голяма част от парите си в нови зелени начинания, посочва още Ройтерс.
"Искаме да сме начело на енергийната революция в нашия сектор" обяснява и председателят на борда на круизното звено на MSC Пиерфранческо Ваджо. Според него именно водорът е решението в тази посока.


Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
преди 4 години Въглеродното неутралство е мисия невъзможна. И тия, дето най-много напират, също го знаят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Що не платна бе баси? Ще е романтично. А има и система за задвижване от морските вълни, дори е приложена на кораб https://***.metstrade.com/news/sustainability/wave-powered-propulsion/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Всеки поне малко запознат с корабното дело ще ви каже, че няма по-абсурдна идея от кораб, задвижван с газ, а идеята за кораб, задвижван с Водород , е поне ХИЛЯДА пъти по-абсурдна. Думата "Газ" е толкова забранена на борда на кораб, колкото думата "Бомба" на борда на пътнически самолет . Единствената алтернатива на фосилното корабно гориво, е ИФО - Инженерингово Фъстъчено Олио, добито от бързорастящи (60 дни) сортове Фъстъци, отглеждани оранжерийно, хипер-интензивно, върху рото-рафтове, във Вертикална Многоетажна Аеропонна Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg . ИФО е 100% Карбон-Неутрално, калорично колкото Дизела - 40MJ/kg, но гори без сажди, дим, мирис, при извънредно ниски нива на NOx . АБСОЛЮТНО БЕЗОПАСНО за употреба на кораби. 100% Нетоксчно - всъщност годно за консумация, с прекрасен вкус. Може да се емулгира до 50% с Вода за по-пълно изгаряне и значителни икономии. Полученият при емулгирането Аерозол е перфектно гориво за компактни и свръхмощни Газови Турбини . - https://biodizel.alle.bg . отговор Сигнализирай за неуместен коментар