IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Harley навлиза в ерата на новите технологии

За първи път в 110-годишната си история Harley се допитва до групи клиенти и дилъри за разработването на новите си модели

15:20 | 01.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Harley открива модерните технологии. <em>Снимка:&nbsp;&nbsp;Harley Davidson</em></p>

Harley открива модерните технологии. Снимка:  Harley Davidson

Най-новите модели на Harley Davidson Inc. са снабдени с GPS система, която се активира с глас и се управлява от чувствителен на докосвания екран. Освен това, когато горивото на мотора започне да свършва, системата намира най-близката бензиностанция и изобразява пътя до там върху 16,5-сантиметров екран, който се управлява с глас, докосване или джойстик, пише Bloomberg. 

Друго ново нещо е начинът, по който компанията е определила какви функции да включи: чрез анкета сред потребителите. За първи път в 110-годишната си история Harley се допитва до групи клиенти и дилъри за разработването на новите си модели и характеристики. Миналата седмица в мрежата бяха пуснати първите мотори, произведени след въвеждането на промените.

Откакто пое поста през април 2009 г. главният изпълнителен директор на фирмата - 63-годишният Кийт Уондъл, въведе редица промени. Оттогава акциите на дружеството поскъпнаха почти тройно спрямо нивата си от 8,20 долара. Нетната печалба се повиши със 17% до 5,58 млрд. долара за 2012 г., а нетните приходи набъбнаха до 623,9 млн. долара в сравнение със загуба от 55 млн. долара през 2009 г.

През по-голямата част от съществуването си Harley продаваше толкова мотори, колкото можеше да произведе за клиентите, които познава добре: по-възрастни, заможни, бели американци. Глобалната рецесия обаче принуди компанията да промени стратегията си. Между 2006 г. и 2009 г. приходите ѝ паднаха почти с 1/4, което накара Уондел да съкрати разходите, да ускори процеса на разработка и производство и да потърси повече съвети и консултация как да привлече нови клиенти.

Новата линия Touring, която е сред най-скъпите и най-печеливши разработки на Harley, се продава на цени от 18 249 долара за Road King до 25 899 долара за Ultra Limited, като цената с всички екстри може да достигне 40 000 долара. Линията се харесва на традиционните клиенти на фирмата, но и на нови купувачи: жени, младежи, афроамериканци и клиенти извън САЩ.

Най-продаваният модел е Street Glide на цена от 20 399 долара. Возилото е снабдено с дисаги, калници и обтекател, който пази моториста от вятъра и придържа екрана за управление.

През 2006 г. около 25% от доходите на Harley идваха от държави извън САЩ. Компанията очаква догодина този дял да достигне 40%. Повече от половината от дилърите ѝ са извън САЩ, посочва Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още