Френският автомобилен алианс PSA Peugeot Citroen очевидно ще подаде официална молба за държавно подпомагане, за да предотврати затварянето на втори завод във Франция, предаде Ройтерс.
„Те ни казаха, че ще питат правителството за мащабна помощ“, казва пред агенцията запознат със случващото се източник от кабинета.
Става дума за значителна помощ за мощностите в Севелнорд, която заедно с намаляване на заплатите на служителите би трябвало да гарантира продължаването на производството там. Финансовото подпомагане, което може да се изразява и в данъчни облекчения, трябва да бъде предоставено от кабинета в Париж и регионалните правителства, твърди друг източник.
За разлика от своя конкурент Renault, през последните години Peugeot задържа голяма част от производството си във Франция и се концентрира силно върху европейския пазар. Заради кризата в Европа в момента концернът изпитва финансови затруднения.
Заводът Севелнорд се намира в град Валансиен и има 2700 работници.
„Ние имаме реален проблем със стратегията на Peugeot, с алианса с General Motors и с поведението на (главния) акционер", заяви преди няколко дни министърът на промишлеността Арно Монтебург пред канала France Inter.
Правителството, което на 25-и юли ще представи план за предоставяне на подкрепа на френската автомобилна промишленост, отклонява обявяването на нова програма за подпомагане при обновяване на автомобили. „Ние се стремим към масивна подкрепа за иновативни и екологични превозни средства, хибридни и електрически", казва министърът, като допуска въвеждането на някакъв еко-бонус.
В допълнение към предварително обявеното премахване на около 6000 работни места, Peugeot ще съкрати още 8000 служители и ще затвори фабриката си Aulnay в близост до Париж, обяви компанията преди малко повече от седмица.
Вчера Peugeot обяви официално, че ще засили сътрудничеството си с Toyota. Японският концерн ще купува лекотоварни автомобили от гамата на европейския алианс - Peugeot Expert и Citroen Jumpy и ще ги продава в Европа под името си Toyota. Очаква се те да бъдат произвеждани именно в Севелнорд.
Същевременно Peugeot обяви, че заводът няма да бъде налаган като производствена база за бъдещото поколение средноголеми ванове, ако не се подобри производителността. Без това производство обаче Севелнорд няма да бъде достатъчно натоварен, за да има икономическа обосновка за съществуването му.
В момента в него Peugeot асемблира автомобили в сътрудничество с Fiat. Италианският концерн обаче се оттегля от джойнт венчъра.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
преди 13 години Ба, зае.е нелоялната конкуренция. Откъде идват тия пари? От всички други производства, които печелят пари. Тоест вместо да се спонсорира това, което правят добре, се наказват тези, които го правят, и парите се дават на тези, които губят пари.Колко ли време ще издържат в социализма? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Това не е ли вид нелоялна конкуренция, спрямо държавите съседки производители на коли? И изобщо за компаниите, които произвеждат нещо. То е много готино да знаеш, че като закъсаш държавата ще те спасява. Не е много мотивиращо да си конкурентен обаче. отговор Сигнализирай за неуместен коментар