IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Феноменът Volkswagen

Големият проблем пред концерна е кой ще наследи успешния дует Винтеркорн - Пийх

08:44 | 12.10.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Дуетът Винтеркорн (вляво) - Пийх докара VW до &quot;пол-позишън&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Дуетът Винтеркорн (вляво) - Пийх докара VW до "пол-позишън". Снимка: Ройтерс


За Фердинанд Дуденхьофер концернът Volkswagen все още не е достатъчно гъвкав. По-голямата част от служителите се намират в Германия, има малко временни работници, а концернът си позволява висока себестойност. Тези проблеми трябва да не се изпускат от очи, казва той.

Главният изпълнителен директор Винтеркорн, който обича да използва футболни метафори и говори за трудно второ полувреме, знае много добре, че VW все още има дълъг път към глобалното лидерство: "Ние все още не сме стигнали целта си", каза той през март. Въпреки това заяви, че VW „ще се превърне в пътеводна светилна на автомобилната индустрия".

Предупредителен сигнал за това колко бързо може да се стигне до провал, ако разширяването е твърде бързо, даде преди няколко години Toyota. През 2010 г. тогавашният лидер на пазара от Япония трябваше да върне няколко милиона автомобили заради проблеми с качеството, твърдеше се, че има проблеми с педалите за газта и стелките. Това струваше милиарди и повреди солидния имидж на бранда. Дори и днес този удар не е напълно преодолян.

Мартин Винтеркорн заяви в свое скорошно интервю, че групата Volkswagen остава управляема. Изключително важно било въпреки успеха компанията да запази самокритиката си. С това е съгласен и фирменият патриарх Пийх. Запитан коя е най-голямата заплаха за компанията преди няколко седмици той заяви открито: „Това е арогантността в собствените ни редици". Но в момента все още нямало конкурент, който сериозно да застраши групата.

За експерта Дуденхьофер пътят на VW към върха далеч не е сигурен. Най-силните конкуренти според него са Toyota и съюзът на Hyundai и Kia. "Корейците имат по-добра структура на разходите от VW, много добро качество и бързо се разрастват." Дуденхьофер може да си представи, че двете сестрински марки ще се придвижат в опасна близост до немците до 2018 г. и дори биха могли да ги изпреварят.

По исторически причини Toyota пък имала значителни недостатъци в сравнение с германските си конкуренти на важния китайския пазар, а GM, особено в Европа и Южна Америка, трябва да се справи с огромни проблеми.

Пийх и Винтеркорн вкараха Volkswagen в силната му позиция днес. Сега индустриалният гигант трябва да докаже, че въпреки всички свои успехи той няма да почива на старите си лаври.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още