Проблемен пазар за VW остава Европа. В родината продажбите спадат с 0,3 на сто до 3,67 млн. броя. Само добрите продажби в Германия и Русия спасяват резултатите. В разтърсените от кризата западноевропейски пазари VW губи силно позиции.
Председателят на Управителния съвет Кристиан Клингер обяви, че несигурността в Западна Европа ще се запази. "Конкуренцията ще се изостри", каза той. Клингер не изключва и германският пазар да падне през 2013-а. В някои заводи там се работи на непълно работно време, което е скъпо за производителите. "Говори се за 3 милиона автомобила", заяви Винтеркорн по повод обема на излишния капацитет и успя да даде само бегло изявление за производството на VW: "Ние ще се опитаме да използваме нашите фабрики. Ние не сме песимисти". По-прецизен обаче щял да бъде при представянето на годишния финансов отчет през март.
По отношение на марките основният бранд VW отчита най-силния ръст – с почти 13% до 5,74 милиона единици. Audi е нараснал с 11,7% до 1,46 милиона броя, Skoda с близо седем на сто до 940 000. Porsche постига ръст от почти 19% до 141 000 броя – рекордни продажби. Испанската марка Seat остава слаба с повече от осем процента спад до 321 000 продажби. Винтеркорн заяви, че основната задача на Seat е възможно най-скоро отново да бъде печеливш бранд.
Производителят на спортни автомобили и дъщерно дружество на VW – Porsche, записва прз 2012 г. най-успешната година в историята си. Производителят увеличи продажбите с 18,7% до над 141 хиляди единици. За 2013 г. главният изпълнителен директор на Porsche Матиас Мюлер обяви два нови модела в Детройт - супер спортния автомобил 918 Spyder и малкия джип Macan.
Повече от половината от продажбите за 2012 г. идват от джипа Cayenne с 74 800 броя. Най-важният регион за продажби остава Азиатско-тихоокеанският с ръст от 24 на сто до 50 400 единици. Дъщерното дружество на VW планира да увеличи до 2018 г. продажбите си до 200 000 превозни средства на година.
Новата нискобюджетна кола на концерна няма да се казва VW. Винтеркорн обяви, че автомобилният производител ще вземе окончателно решение през тази година за въвеждане на оферти под най-евтиния засега продукт на концерна. Новият автомобил да се казва VW, е "изключено от днешна гледна точка". Автомобилът с работно име "Budget Car" не бива да вреди на основната марка Volkswagen, заяви Винтеркорн. С това изказване той има предвид конкурента Renault, чието дъщерно дружество Dacia отнема по мнението на много пазарни експерти част от клиентите на компанията-майка. VW няма да предложи евтината кола в Германия, а на пазари като Индия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?