Още повече печалбите могат да пострадат от стагнацията в Югоизточна Азия. Toyota се надява да възстанови загубите с ръст в Китай. Но и в Тайланд, един от най-големите пазари в региона, субсидиите, които правителството пусна след бедствието с цел насърчаване на автомобилния пазар, са на привършване.
Ако Toyota не успее да изпълни своите цели, вероятно печалбата ще пострада повече, отколкото при колебанията на развитите страни. Защото в Югоизточна Азия, като например в Китай, производителите все още се радват на огромен марж на печалбата, тъй като все още не са понижили цените на автомобилите чрез ценови войни, както стана в САЩ или Европа. А от засегнатата от кризата Европа така или иначе никой не очаква добри новини.
Положителни изненади обаче могат да дойдат от САЩ, казват анализатори. Пазарът се разраства и Toyota също. Приток на нови продукти може дори да повиши темпото на Toyota, особено след като компанията привлече вниманието на медиите по време на автомобилното изложение в Детройт с намека, че японците могат да произвеждат водещия си хибриден модел Prius в Северна Америка.
Инвеститорите обаче разглеждат класацията за най-големи производители с безразличие. Тя не е от значение, когато производителите на автомобили теглят чертата. А печалбата на Toyota се покачва. И за текущата финансова година, която приключва през март, почти всички експерти очакват, че Toyota ще надмине прогнозите си. И това само по себе си не е лошо.
Toyota очаква, че приходите ще се повишат с 15 на сто до 21,3 трилиона йени (180 млрд. евро). Оперативната печалба се очаква да се утрои до 1,05 трлн. йени, а нетната печалба - да нарасне със 175% до 780 млрд. йени. Маржът на печалба на Toyota въпреки силната йена ще е пет процента.
През 2013 г. може да има допълнителен скок в печалбите, ако йената в средносрочен план най-малко задъръжи стойността си. "Дори ако в международен аспект играта не се завърти в полза на японците, движението на йената от 80 йени за долар до 87 йени за долар ще подобри печалбите", заяви Курт Сангър от Deutsche Bank.
Но в абсолютно изражение курсовите разлики, от които би могла да се възползва Toyota, са забележителни. Ако японската валута поевтинее спрямо долара дори само с една йена, оперативната печалба на Toyota ще се увеличи с 35 млрд. йени, тъй като печалбите при чуждестранните дъщерни дружества се повишават при преобразуване в йени. Goldman Sachs очаква, че печалбите на японските автомобилопроизводители през 2013 г. ще нараснат със средно 29%.


Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски
Пеевски: По мирен начин ще изразим нашата воля за една мирна и спокойна България
Какво ви очаква в любовта тази седмица?