Страната ограничава силно и автомобилната индустрия. Президентът Владимир Путин отдавна се стреми да изправи местната автомобилна индустрия на крака. Строгите правила за неруски производители на автомобили трябва да помогнат в тази насока: чуждестранните производители трябва да произвеждат повече от 300 000 автомобила годишно в Русия. Само тогава те могат да се възползват от намалени вносни мита.
Една от най-новите мерки е нова такса за рециклиране в размер на няколко хиляди евро за вносни превозни средства. Който произвежда достатъчно на местно ниво, все още е освободен от нея. А освобождаването от таксата за старите коли важи само за местно произвеждани модели. Затова все повече западни производители си сътрудничат с руснаците: точно както Volkswagen с ГАЗ, Ford със Sollers, Renault-Nissan с АвтоВАЗ и Daimler Trucks с Камаз.
И в Китай, вече най-важният пазар за коли в света, има огромни ограничения за чуждестранните производители: те могат да произвеждат локално, само ако влязат в джойнт венчър с местна компания. Ако не го направят, тогава те все пак могат да внасят коли, но трябва да се примирят с високи мита за внос и транспорт.
Колко далеч могат да стигнат тези държави с техния протекционизъм? Критично ще стане, ако собствената автомобилна индустрия действително нарасне силно и в крайна сметка се произвеждат повече превозни средства, отколкото могат да бъдат продадени на местния пазар, казва експертът от IHS Лене.
Нещо повече - производителите и търговските съюзи също трябва да се потрудят, както показва например Бразилия.
Страната сега наистина се превърна в четвъртия по големина пазар в света, но е само на седмо място сред производителките. Правителството иска бързо за запълни тази дупка и през миналата година въведе някои нови правила. Първата поправка предвижда увеличение на вносното мито с 30 на сто. И това бе решено буквално за една нощ. Срещу това нововъведение въстана индустрията. BMW например замрази взетото принципно решение за изграждането на завод в Бразилия за 200 млн. евро.
Протестът на германците успя. Правителството се срещна с представители на вносителите и сега възнаграждава онези производители, които поне асемблират автомобили в Бразилия, с данъчни облекчения за техните вносни превозни средства. С инвестициите си чуждестранните корпорации могат да компенсират данъчните недостатъци. А BMW реши в края на краищата да изгради завода си. И така играта продължава.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 12 години А на фантазиите за "международна конкуренция", мога да те питам за доста неща. Каростроене? Земеделие? Химическа промишленост? ИТ? Лека промишленост?/преди много години имаше едни каталожни издания - от правилната Германия - в които беше пълно с български стоки/, и прочие.И защо нямаме по света/или поне в Европа/, български ЕВН, ЕОН. Колко концесиони находища на злато държим?Тецове? Много мога да питам.Отговора е един! Можем много, никой няма интерес от това! Вместо да ядем истинска храна ни научиха да ядем кучешки вурстове, нещо приличащо на сирене и кашкавал, на.акани зелнчуци, аспартам, цикламат и прочие.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За каква "международна конкуренция" си фантазираш? А американците, някой може да ги стигне, когато стане по-голяма военна сила от тях. Айде стига пак с лозунги и демагогии. Не казвам, обаче, че кражбите и правораздаването са нормални. Но, ако някой усеща дъх във врата и има неестествени усещания...означава вероятно само едно! А БГ от много време е в поза партер.Някога сме били прави! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Но това е наглост !! Един и същ модел Мерцедес струва 40 000 $ в САЩ, а 45 00 евро в Европа !! Ами като искаш да продаваш нещо , а то не се продава - СВАЛЯШ ЦЕНАТА !!. На никой не му дреме, че си щял да се дефлираш. Европейците не са маломуни, нито брашнени чували, нито па са по-долни от американците, защото точно па последните не са богоизбрани, независимо колко много си вярват, че са такива. И да, като искаш да внасяш някаъде - ще подпомагаш местната икономика. Ако това са маслини и вино - fine, so be it.Щото навиреният нос рано или късно го резват, а от високо много по-тежко се пада...Не може само Германия и Китай да изнасят. НИто пък Светът да се превръща в техен личен пазар.Така че стига ривали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Трябва да отбележа: Накрая всичко опира до правораздаване! Всички беди винаги опират до там! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Мога да изкажа адмирации за такава политика. При този разпространяващ се из света социализъм, агресивни, монополни, монетарни и регулаторни политики, а в противовес проповеди за либерализация, такав позиция се е обоснована. Ако и ние бяхме не толкова подкупни гъ..лизци, отдавна да имахме подобни политики към рака наречен "търговска верига ПЧИ"!!! И не само....Нужно е да сме малко национални егоисти и шовинисти, особено при отношението, което имат всички към нас/ЕС, САЩ, евреи, русия&републики/!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар