След години на печалба от апетита на китайците към скъпи играчки производителите на хипер-луксозни автомобили изместват фокуса си обратно към традиционни пазари като САЩ и Япония, пише Bloomberg.
"САЩ действително се завръщат и стават все по-важни за нас", коментира главният изпълнителен директор на Lamborghini SpA Стефан Винкелман в интервю от Токио. В Китай "има забавяне при най-скъпите луксозни" стоки, допълва той.
Търсенето в САЩ на водещия модел на Lamborghini Aventador, който струва над 400 000 долара, нараства с темпо, напомнящо за годините преди глобалната финансова криза през 2008 г., отбелязва Винкелман.
Опасенията около Китай, които от миналата година споделят и Ferrari на Fiat SpA и Rolls-Royce на Bayeriche Motoren Werke AG, показват, че страната вече не е двигателят на растеж, който беше преди три години, когато измъкна света от рецесия. Забавящата се икономика и държавната кампания срещу разточителството засягат продажбите на луксозни продукти - от суперавтомобили до чанти Prada и скъпи вина от Бордо.
В момента най-силният пазар в света е САЩ, а търсенето на луксозни автомобили в Китай едва ли някога отново ще повтори ръста, регистриран през последните няколко години, коментира Андреас Граеф, консултант от A.T. Kearney в Шанхай. След като през 2009 г. паднаха до 2500 бр., продажбите на коли, струващи над 2 млн. юана (327 000 долара) достигнаха рекордните 9000 бр. през 2011 г., преди да паднат отново до 8000 бр. миналата година.
През 2012 г. китайските потребители са били най-големите купувачи на луксозни стоки в света, като на тях са се падали 27% от продажбите в бранша, според доклад на McKinsey & Co. от декември миналата година. Темпото на растеж на продажбите в континенталната част на страната обаче може да се забави до 12% годишно в рамките на идните три години в сравнение със средно 27% между 2008 и 2012 г., се посочва още в документа.
Докато Европа все още е в криза, САЩ е един от най-силните пазари на Lamborghini. Доставките там са скочили с 29% за годината до август в сравнение с 9,6% за автомобилния сектор като цяло, сочат данни на изследователската компания Autodata Corp.
В Япония пък акциите на автомобилни производители като Toyota Motor Corp. и Mazda Motor Corp.са поскъпнали два пъти за последната една година. Клиентите, желаещи да закупят Aventador, трябва да чакат 12 месеца, а продажбите на Lamborghini са скочили с 14% към края на август.
Продажбите на луксозни автомобили се изместват от Китай към САЩ и Япония
Забавящата се икономика и държавната кампания срещу разточителството засягат продажбите на луксозни продукти в Китай
12:01 | 02.10.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
AI дава началото на "следващата индустриална революция" - а Wall Street печели от това
-
Руски фирми се обръщат към криптовалутите за търговия с Китай
-
Криза с портокаловия сок води до търсенето на алтернативни плодове
-
Пазарната капитализация на Nvidia се доближава все повече до тази на Apple
-
Георги Димов: Турция се фокусира към Близкия изток във външнополитически план
-
Синдикатът на Samsung планира първата стачка в историята на компанията
-
Путин: Ще има глобален конфликт, ако Украйна атакува Русия със западни оръжия
-
При 7% ипотечни лихви е време за преосмисляне на американската мечта
-
Нидерландия предлага: Да сглобим Patriot за Украйна
-
BYD показа нова плъгин хибридна технология, която ще се конкурира с Toyota
-
Volkswagen ще разработи сам евтин електромобил за 20 хил. евро
-
Европейците се нуждаят от повече работни часове
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Руски фирми се обръщат към криптовалутите за търговия с Китай
-
ETF-ът на BlackRock за 20 млрд. долара вече е най-големият биткойн фонд в света
1 -
"Софарма трейдинг" няма да разпределя дивидент и подготвя обратно изкупуване на акции
1 -
Hang Seng поведе загубите на пазарите в Азия
-
Бъдещето на хърватския гуверньор в ЕЦБ е несигурно, а новият му мандат е на косъм
-
Петролът поскъпва с очакването ОПЕК+ да запази съкращенията на добива*