IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пари за самочувствие - формулата за успех на лукс бизнеса

Клиенти, които си купуват увереност с по-високите си харчове, тласкат луксозния бранш напред след кризата

13:09 | 13.01.11 г. 1
Пари за самочувствие - формулата за успех на лукс бизнеса

Подобряването на финансите на хората над средната класа в Северна Америка и възходящите тенденции на Уолстрийт ще запазят нивата на харчове в луксозната индустрия и през 2011 година стабилни, прогнозират топ мениджърите на луксозните брандове, пише Ройтерс.

Богатите се възстановяват доста по-бързо от рецесията спрямо средна класа. Именно новата вълна на надежда и приливът на свежи пари карат по-заможните да пристъпват все по-уверено в магазините за бижута и скъпи стоки и да пазаруват дизайнерски дрехи и диамантени огърлици от магазини като Saks на Пето Авеню и Neiman Marcus.

Директорите на свръх луксозните брандове очакват продажбите на луксозни стоки в САЩ да продължат да нарастват. За този положителен развой на събитията влияние оказват възстановяването на икономиката, което бавно се усеща и при средната класа.

Основната клиентела на лускозните бутици се очаква да бъдат така наречените „пожелателни потребители” – които имат изискан вкус, но не могат да се снабдят с най-важното – да се чувстват по-уверени. Те пазаруват от последните колекции, защото според тях така си купуват самочувствие и одобрение от околните.

Френските доставчици на лукс от Hermes и LVMH са сред първите компании, които наблюдават ръст на продажбите си след финансовата криза.

Междувременно луксозни марки, които са на поносими цени, като Polo Ralph Lauren и Coach Inc., която е специализирана в производството и разпространетието на изделия от кожа, също се радват на интерес и наплив на клиенти от страна на хората от средната класа.

„Голяма част от онези, които загубиха състояние, си върнаха позициите”, казва Ира Калиш, директор на отдела по световна икономика в Deloitte, пред Ройтерс.

През декември 2010 година, когато индексът Dow Jones Industrial Average скочи с 11%, продажбите на Saks нараснаха с 11,8%. Оживление регистрираха и магазините на Nordstorm Inc. и Neiman Marcus Group.

„Днес нещата са съвършено различни спрямо това, което бяха преди година”, казва представител на Saks пред изданието. „Отношението на потребителите към пазара на ценни книжа е пряко обвързано с посещенията им при нас.”

Нарастващото потребление на луксозни стоки се забелязва във всички сфери на този бизнес. Ръст в продажбите отчитат и бижутерите от Tiffany & Co и Signet Jewelers Ltd.

И докато редица производители и търговци на луксозни стоки се надяват икономикат на САЩ да продължава да се възстановява, за да растат продажбите им и в световен мащаб, не са малко и онези, които са обърнали поглед към Китай – един от най-бързоразвиващите се пазари в момента. Който, освен с разрастването си, стана известен и със стремежа на хората да придобиват все повече и повече западни стоки, без значение от цената им.

По данни на Бостънската консултантска група, китайският пазар ще измести американският по потребление на луксозни стоки до между пет и седем години.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
huibai
преди 13 години
Удобрение?! да ви * в драскачите и преписвачите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още