IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще даде ли ребрандирането нов шанс на Malaysia Airlines?

Двата тежки инцидента със самолети на авиокомпанията тази година нанесоха жесток удар по нейния имидж

08:51 | 03.08.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Едвин Шмидхейни, съосновател на консултантската компания Accent, работи с компанията Landor по ребрандирането на Japan Airlines след трагедията. Първоначално компанията иска да премахне известното си лого с жерав, тъй като светът е видял символа, опръскан с кръв. При представянето на новия дизайн в международен план клиентите на Landor обаче решават, че всъщност искат да запазят жерава. Тогава екипът бива натоварен със задачата да модернизира логото, което да включва добре познатия образ.

Разбира се, ребрандирането не означава само лъскава нова премяна. Подобна промяна трябва да започне с ясно препозициониране. Шмидхейни препоръчва първо да бъдат преразгледани корпоративната култура и процесите в компанията, от които трябва да се поеме в посока ребрандиране. 

Malaysia Airlines има недостатъците на държавните превозвачи – мудност и тромавост. Освен това името ѝ е толкова опетнено, че може да се наложи да бъде създадена нова компанията, която да е с друго име, посочва експертът. Въпреки това той вижда последния инцидент като шанс за летящ старт на марката. Това може да се случи, ако тя покаже на роднините на жертвите и на обществото по-човешката си страна.

Мотото „Малайзия, Истинската Азия“ може да се превърне в „емоционален подход към брандирането“ на международния превозвач, който мнозина малайзийци я смятат за национална гордост.

"Независимо колко лоши са нещата, това е част от нашата идентичност. Ние израснахме с него [превозвача], така че пак ще го подкрепим като цяло. Мисля, че по-голямата част от населението ще продължи да лети с Malaysia Airlines. Знам, че ще го направи“, твърди Мохшин Азиз, анализатор в Maybank Investment Bank.

Засега Malaysia Airlines изглежда прави стъпки към разкриването на човешката си страна. Авиокомпанията посочва, че фокусът ѝ сега пада върху подкрепата на семействата на пътниците и екипажа на MH17.

Въпреки че е твърде рано да се каже какво ще се случи с авиокомпанията, Кларк смята, че тя трябва да се съсредоточи върху намирането на отговорите на въпросите, свързани с двата инцидента.

„Отговорите са от първостепенно значение за поправянето и укрепването на репутацията на Malaysia Airlines”, коментира той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
kalendar
преди 9 години
изпълкома да иде да запали свещ, че да се отърве от тая каръщина:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още