След като на 15-и януари бяха обявени номинациите за „Оскар“, пиратското сваляне на номинираните филми по целия свят се увеличи с 385% в рамките на 30-дневен период, пише Blooomberg.
Данните са на холандската компания Irdeto, която следи онлайн пиратството. Случилото се е довело до загубата на близо 41 млн. долара за филмовите компании през месеца след номинациите, посочва Irdeto, която е следила специално номинираните за най-добър филм, най-добър режисьор, най-добра актриса и най-добър актьор.
Това е голям удар за индустрията, а както изглежда, тя е далеч от решението на проблема с нарастващите заплахи от пиратството.
Една опция за студиата е да пускат филмите си онлайн и в кината по едно и също време. Хората просто искат да могат да видят филма у дома, твърди Рори О'Конър, експерт на Irdeto по онлайн пиратството и мерките за противодействие.
"Ние трябва да се движим със скоростта на интернет, а не по традиционния начин, който беше базиран на филмовите ленти, които пътуваха из страната и след това отиваха в чужбина“, посочва О'Конър. Той призовава за пускане на филмите на една дата в целия свят – ход, който ще позволи на компаниите да увеличат максимално приходите си.
Пускането на филма във всички канали за дистрибуция не е опция, твърди Джеф Гомез, главен изпълнителен директор на компанията Starlight Runner Entertainment, която се занимава с маркетингови консултации за филми.
Студиата не искат да пречат на веригите от кина, посочва Гомез. По думите му въпреки че ранната онлайн премиера е свършила добра работа при филми като „Убийственото интервю“, лентата беше пусната в различни платформи за стрийминг и сваляне. По последни данни филмът е събрал 51 млн. долара миналия месец. Бюджетът му за маркетинг и реклама пък е 60 млн. долара.
Майкъл Смит, професор по информационни науки и маркетинг в университета Карнеги Мелън в Питсбърг, твърди, че целта на филмовата индустрия е „да се опита да намери начин да накара по-платежоспособните потребители да плащат повече, но да продължи да продава по-евтино на онези, които не могат да плащат много“.
„Въпросът е дали ще може да се измисли нещо друго, което да проработи? Отговорът несъмнено е да“, коментира Смит. Една от възможностите може да бъде абонаментът за pay-per-view (плащане на гледане) онлайн при излизането на филма по кината.
"Проблемът е, че всеки път, в който се опитвам да го направя, собствениците на киносалони полудяват и казват: „Хей, ако направиш това, ние няма да го показваме в кината“, допълва Смит. По думите му това е класически проблем.
Irdeto до голяма степен обвинява за пиратството холивудските компании, занимаващи се с показа на филми. На тях се падат около 31% от общия брой нелегални сваляния, посочват от компанията.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт