Музикалните стрийминг услуги свалиха цените за потребителите, но самите изпълнители все още не са доволни, пише в свой анализ CNBC.
По време на провелата се в Лисабон през миналата седмица технологична конференция Web Summit музикални изпълнители изразиха недоволството си от стрийминг услугите, звукозаписните компании и регулаторите за това, че не ги компенсират правилно, но въпреки това са убедени, че новите технологии ще бъдат ключът към бъдещите им успехи.
"Добре е, че музиката се слуша повече, отколкото когато и да било преди, по-лесно е да отведеш музиката до феновете. Нещото, което трябва да се оправи, са законите за лицензиране. Всъщност те са на 74 години, което ги прави безсмислени, защото всичко, свързано с музиката, се развива ежедневно“, коментира носителят на награда Грами Ne-Yo. По думите му всички изпълнители искат това, което им се полага.
Това са най-новите критики, отправени към музикалната индустрия, в която стриймингът набира сили все повече. Приходите от дигитална музика през 2015 г. за първи път успяха да надминат тези от физически носители според Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI). Приходите от стрийминг представляват 43% от общите приходи на индустрията, или 2,9 млрд. долара. Общо от продажбите на дигитална музика през миналата година са събрани 6,7 млрд. долара.
Фокус върху иновациите
Много изпълнители твърдят, че не им се плаща достатъчно за музиката им, въпреки този растеж. Това доведе до сблъсъци на високо ниво в музикалния бизнес. През 2014 г. Тейлър Суифт изтегли албумите си от Spotify. Миналата година рапърът Джей-Зи пък придоби стрийминг услугата Tidal, в опит да създаде платформа за самите изпълнители.
Постигането на желанията им все още е трудно според много изпълнители, но част от звездите осъзнават, че трябва да работят с дигиталните платформи. Британецът Tinie Tempah твърди, че културата на сваляне на музика от началото на 2000 г. досега му е помогнала да стане популярен.
„Намирах се в момент, в който бях готов да дам музиката си безплатно“, коментира той по време на дискусия на Web Summit. “Сега сме в ерата на стрийминга. Нямам усещането, че артистите получават това, което заслужават, но смятам, че това е добър момент за тези, които не са се развили през последните пет години... Мисля, че всеки има шанса да стане голяма звезда... това е голям плюс“.
Според Tinie Tempah звукозаписните компании не са били „достатъчно развълнувани“ от стрийминга, когато тези платформи са започнали да се появяват, а ако са били по-иновативни, сега индустрията щеше да е „по-добро място“.
Технология на бъдещето
Доставчиците на стрийминг услуги обаче приветстват развиващите се технологии като чудесна възможност за развитие в нови области, като ползването на данни в помощ на изпълнителите.
Според Ханс-Холгер Албрехт, главен изпълнителен директор на стрийминг услугата Deezer, от гледна точка на растежа, който показват статистиките, стриймингът е огромна възможност както за индустрията, така и за отделните изпълнители. По думите му компанията плаща 70% от приходите си на издатели и звукозаписни компании.
"Стрийминг услугите могат да направят толкова повече за изпълнителите от гледна точка на достъпа на потребителите“, коментира още Албрехт.
Пред CNBC той разкри, че Deezer използва изкуствен интелект в опит да направи данните, с които разполага, по-полезни за изпълнителите, решавайки къде да направят следващия си концерт или в опит да открие къде са най-големите им бази от фенове.
Въпреки че отношенията между изпълнителите и стрийминг услугите не е перфектна, Ne-Yo твърди, че иска да види как развитието на технологията може да помогне на индустрията и да компенсира по-добре изпълнителите.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове