Amazon.com обяви, че планира да пусне нова музикална стрийминг услуга, която подобно на поне десетки нейни конкуренти предлага музика по поискване и неограничен достъп до десетки милиони песни срещу месечна такса, пише Wall Street Journal.
Отличителното на Amazon Music Unlimited е, че потребителите, които използват колонката Echo, разпознаваща гласови команди, ще плащат само по 3,99 долара на месец. Сумата е по-малко от половината на таксите на повечето конкуренти - 9,99 долара. Освен това те ще могат да слушат музика по значително по-различен начин.
Потребителите могат да помолят дигиталния асистент Alexa, вграден в Echo, да им пусне “новата песен” на някоя група, без да знаят името ѝ, да поискат определен изпълнител от някое десетилетие или песен, на която знаят част от текста, дори и да не могат да си спомнят нито нейното име, нито това на певеца.
Вицепрезидентът на Amazon Стив Бум заяви, че очаква новата услуга “наистина да разшири пазара на стрийминг”, като се има предвид цената и потенциала ѝ, и да превърне музикалния стрийминг в преживяване, фокусирано в дневната стая у дома, а не толкова в смартфона.
“В дигиталната ера груповото слушане е едно от нещата, които са загубени”, коментира Бум, добавяйки, че екипът му е разработил няколко функции, за да се опита да предизвика старото усещане от слушане на плочи с приятели.
Потребителите могат да помолят Alexa да им пусне коментар на изпълнителя, който да представи или да разкаже повече за плейлиста от негови или нейни песни, Междувременно текстът на песента може да бъде показван на екрана на друго устройство, тъй като Echo не разполага с дисплей.
Услугата е добра новина за музикалната индустрия, която разчита на платения стрийминг за растежа на продажбите, тъй като тези на дискове и свалянията от интернет продължават да спадат.
Spotify има повече от 40 млн. плащащи абонати по целия свят, докато Apple Music има 17 млн. Общият брой абонати на стрийминг услуги в САЩ е 18 млн., като те са допринесли за 8% ръст на приходите за първите шест месеца на 2016 г. спрямо година по-рано, сочат данни на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка.
Музикалната индустрия отбелязва слаб растеж през последните години, след като продажбите преживяха срив с 60% от пика си през 2000 г. Но подобни платени услуги все още са прекалено малки в сравнение с по-старите услуги за безплатна музика, като Pandora Media и YouTube. Последните плащат на носителите на права за всеки отделен стрийминг.
Новата услуга може да помогне на Amazon да се изправи срещу други технологични гиганти, в това число Alphabet, Apple и Microsoft, които разработват асистенти с изкуствен интелект и за които се очаква да бъдат вградени във всичко - от къщи до коли - в близо бъдеще.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?