След близо две десетилетия на неспирен спад, причинен от пиратството и свиване на цените, музикалният бизнес се радва на слабо възстановяване, което се дължи на растежа на платените стрийминг услуги като Spotify и Apple Music, пише Bloomberg.
Средствата, похарчени за записана музика на дребно, са нараснали с 8,1% до 3,4 млрд. долара през първата половина на 2016 г., сочи чернова на доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (RIAA) за първото полугодие. Документът е разгледан от Bloomberg News. Това означава, че американската индустрия е напът да отбележи растеж за втора поредна година. Това е първият подобен растеж от 1998-1999 г.
Ръстът се дължи преди всичко на стрийминга – интернет услугите, които дават на слушателите достъп до милиони песни срещу месечна такса (без реклами) или безплатно, но с включени реклами.
Приходите от стрийминг в САЩ са нараснали с 57 на сто до 1,6 млрд. долара през първата половина на 2016 г. и представлява близо половината от продажбите в индустрията. Абонаментите са достигнали 1,01 млрд. долара според данните на RIAA.
„Виждаме как музикалният стрийминг по поискване вече не е нещо, което само хипстърите в колежа и младите хора харесват“, коментира Лари Милър, бивш ръководител на компания от звукозаписната индустрия, който сега преподава музикален бизнес в Нюйоркския университет.
Асоциацията на звукозаписната индустрия не е отговорила на запитването за коментар.
Резултатите могат да се видят и във финансовите отчети на големите музикални компании. Universal Music Group отчете растеж за първата половина на годината, докато продажбите на Warner Music Group за деветте месеца до 30 юни са скочили с 8,5% до 2,41 млрд. долара. Sony Music Entertainment също се радва на растеж през последното си фискално тримесечие.
Предпазливост
Индустрията все още не е готова да обяви победата си. Годишните продажби кръжат около сумата от 7 млрд. долара от шест години насам, което е спад наполовина спрямо пика през 1999 г., сочат данни на RIAA. Междувременно звукозаписните компании все още преговарят за нови договори с YouTube на Google и Spotify - двете най-големи услуги за безплатна музика в света.
Въпреки че приходите от продажби на абонаменти за стрийминг услуги са нараснали с 24 на сто до 195 млн. долара през първата половина на 2016 г., тези услуги не се справят достатъчно добре в убеждаването на хората да плащат за музика и не изкарват достатъчно от безплатните си услуги, твърдят лейбълите.
Това не е първият път, в който нова технология се опитва да накара хората да плащат онлайн. Съоснователят на Apple Стив Джобс убеди звукозаписните компании, че iTunes може да спаси индустрията от пиратството, като заложи на продажбата на сингли, а не толкова на албуми.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец