Всяка област в живота и бизнеса има своята знакова фигура, която се ползва с голям респект пред хората, носят се легенди за издигането й по стълбицата на успеха, и всяка нейна стъпка в обществения живот се следи с интерес.
В модния бизнес това име е Анна Уинтур – ядрената лейди, както я наричат хората в бранша. Тя е истинско доказателство за това как човек може да постигне мечтите си, стига да не се отказва от тях дори да трябва да почака...23 години.
Ядрената Уинтур е родом от Лондон. Баща й Чарлс Уинтур е бил редактор в Evening Standard и често се е допитвал до дъщеря си как да оформи заглавната страница на вестника. Това събужда интереса на младата госпожица към света на журналистиката и я учи да съчетава снимки и текст, което ще се окаже ключово за бъдещата й кариера.
На 15 годишна възраст Анна постъпва на работа, уредена от баща й, в бутик на Biba. Следват няколко курса и уроци по мода, на които невръстната Уинтур е пратена отново от родителите си. Младата модистка обаче се отказва от тях сама и заявява - „Човек или носи модата в себе си или не“. Това сякаш обезсмисля по-нататъшните опити на семейството да я пращат да се учи на нещо, което явно е в кръвта й.
Анна Уинтур се стреми към истинския успех и той не закъснява. Тя започва да гради трона си в света на модата и журналистиката през 1975 година, когато под напътствията на баща си заминава за Ню Йорк и става младши редактор на Harper's Bazaar. Конфликт с главния редактор я оставя без работа едва девет месеца, след пристигането й. Случайно запознанство с Боб Марли обаче я вкарва обратно в модните среди – изданието е Viva, а Уинтур за първи път има възможността да наеме личен асистент, с което идва и репутацията й на изискващ работохолик с труден характер.
В последствие изданието се закрива, Анна се отдава на заслужена почивка за известно време от работа, а скоро след това неин бивш колега й урежда интервю с редактора на Vogue Грейс Мирабела.
Мечтата да работи за модното издание преследва Анна Уинтур още докато работи в Лондон. Изглежда сякаш съдбата се намесва съвсем навреме в живота й, като я изправя на пътя на модната редакция. Назначението е факт през 1983 година и Уинтур получава новата за компанията длъжност криейтив директор. Тъй като задълженията й не са добре дефинирани, в работата си тя често влиза в конфликт с колегите си. Настъпва тежък момент в живота на ядрената дама, в който много й помага връзката й с детския психолог Дейвид Шафър, за когото тя се жени година по-късно. По същото време мечтата на Анна Уинтур се сбъдва и тя е назначена на поста главен редактор в списанието.
Следва дебютната корица на амбициозната редакторка, с която тя прави революция в света на модната журналистика и съчетава ултра скъпи и модни творения на висшата мода с евтини дрехи. С много амбиция, упоритост и хъс за работа Уинтур си спечелва името на най-влиятелната дама в модния бизнес. Зад репутацията й обаче не седи само силният характер, взискателността и усетът към детайли. Анна Уинтур разбира от модна журналистика, но тя има усет и собствен стил в живота.
Прическата тип каре, която тя носи от 14 годишна се превръща в нейна запазена марка, както и големите слънчеви очила, по които може да бъде разпозната в първите редици на всяко ревю. Строга дисциплина и твърда ръка – това са правилата на ядрената Уинтур не само в работата, но и в живота. Тя не прекарва повече от 20 минути на светско събитие, става точно в шест сутринта и играе тенис, а в осем е вече на работното си място, никога не закъснява и държи на точността, привърженик е на добрия обяд, за сметка на леката вечеря, а вечер облича пижамата в 22,15 часа.
Енергичната дама вдъхновява дори създаването на филм за работата си във Vogue. Лентата „Дяволът носи Прада“ е създадена от режисьора Дейвид Франкъл по едноименния роман на бившата асистентка на Уинтур – Лорън Уайзбъргър, а главната героиня в него – Мерил Стрийп получава номинация за Златен глобус за ролята си.
Признанията за ядрената Уинтур не спират до тук. Смятана за най-влиятелната жена в света на модата, главната редакторка на Vogue ще бъде въведена в Залата на славата на редакторите на списания през април тази година.
В съобщение на Американското дружество на редакторите на списания тя е заслужила мястото си с факта, че не само ръководи едно от най-добрите модни издания, но и с това, че определя стила на поколения читатели на списанието и персонифицира основните качества, необходими за главен редактор.
През 2009 г. списание Vogue е имало тираж от 1 269 640 броя.През 2004 година септемврийският брой достига рекордните 832 страници - най-дебелото месечно издание, излизало някога в извателсакта индустрия.
Сред предишните известни личности, почетени от Американското дружество на редакторите на списания, са кралицата на домакините Марта Стюърт, създателят и издателят на списанието и философията "Плейбой".
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Mercedes има аргументи за $1,1 млрд. против забраната на нови ДВГ от 2035 г.
Цв. Узунов: Перспективите пред българската икономика са умерено оптимистични
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Турция вдига таксите за Босфора и смазва български индустрии
Нинова с прогноза: БСП и ИТН няма да влязат повече в парламента
Белобрадова: Борисов отдавна виждаше накъде отиват нещата