BMW представи официално първия електромобил в историята си - i3. Моделът бе показан по време на три едновременни събития в Ню Йорк, Лондон и Пекин. Описван като "революционна стъпка напред към екологичната мобилност," i3 следва дизайна на концепта, който бе представен за първи път по време на франкфуртското изложение през 2011 г. Акцентите в дизайна включват изразителна радиаторна решетка, U-образни LED фарове и боядисани в черно капаци и таван. Интересна подробност е, че задните врати се отварят наобратно, което улеснява достъпът до интериора.
Купето е базирано на карбонов монокок и алуминиеви конструкции за предното и задното окачване, което пък стъпва на 19-инчови джанти. Срещу доплащане те могат да бъдат подменени от по-големи 20-инчови аналози от кован алуминий.
Интериорът подкрепя екологичната натура на колата, като за изграждането му от BMW са ползвали "естествено обработена кожа, дърво, вълна, и други основни материали, които подлежат на рециклиране." Нивата на оборудване са три - Loft, Lodge и Suite - като дори базовото пристига добре екипирано с климатик, USB/Bluetooth/SIM Card връзка, както и 6.5-инчов дисплей за управление на iDrive системата. Опциите включват GPS навигация, автоматичен климатик, отопление на предните седалки, както и електрически стъклен панорамен покрив.
Както е ставало въпрос и преди, задвижването се осигурява от 22 кВч литиево-йонна батерия, която тежи над 200 кг. Тя дава енергия на електромотор с мощност 170 к.с. и 250 нМ, а когато тя свърши на помощ се притичва 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра. Той може да бъде поръчан срещу доплащане и е взет от един от скутерите на BMW. Единствената му задача е да произвежда ток, когато зарядът в батерията се изчерпа. Стандартното ускорение от 0 до 100 км/ч се извършва за 7.2 секунди, а максималната скорост достига 150 км/ч.
С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. Въпреки че това не звучи много сериозно, от BMW уверяват, че изчисленията им са показали, че средностатистическият шофьор изминава не повече от 64 км дневно.
Цените в Германия започват от 34 950 евро. Първите поръчки ще бъдат изпълнени през ноември.
Всички снимки на BMW i3 разгледайте в галерията под публикацията в Automedia.bg


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева