Производството на руската Lada Samara, пуснатия на пазара през 1984 година ръбест хечбек с предно предаване, най-накрая е спряно, съобщи руското електронно издание Газета, цитирано от БТА.
Общо 5 427 000 автомобила, кръстени на приток на река Волга, са напуснали поточната линия до края на декември 2013 година. През последната година Samara, която се произвежда в завода на Автоваз, притежаван от Renault, в Толиати, е била пожелана от едва 60 000 клиенти в Русия и бившите съветски републики.
Именно слабото търсене е причината за спирането от производство. Запасите при дилърите са обаче достатъчни, за да се задоволи търсенето до края на годината, става ясно от информацията.
Lada Samara вече има заместник - седанът Granta, който е на пазара от 2011 година и отговаря на съвременните мерки за безопасност.
Samara бе базов автомобил, лишен от модерни технологии, включително въздушни възглавници и електронна стабилизираща система. Произвеждана е във варианти с три, четири и пет врати. Двигателите са разработени с помощта на спортната германска марка Porsche, но въпреки това не се отличават с нищо специално.
Прекратяването на производството на Samara е част от стратегията на "АвтоВаз" за модернизиране на предлаганите автомобили и поетапно спиране всички стари модели.
Още за автомобилите на Lada вижте в Automedia.bg
Lada Samara влезе в историята
След 30 години в производство ръбестият хечбек напусна окончателно поточните линии
14:16 | 06.02.14 г. 1Така изглежда най-новата версия на Samara. Снимка: Lada
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Растящите маржове ще подкрепят щатския фондов пазар още дълго
-
Сърбия съживява проекта с Rio Tinto за експлоатация на една от най-големите литиеви мини в света
-
Залагането срещу имотите в Европа става по-трудно
-
Ако на персонала вече не му се работи, шефовете трябва да търсят вината у себе си
-
Дори рекламодателите ни казват да вдигнем очи от смартфоните
-
Американците могат да закупят възобновяема енергия от своя доставчик, ето как
-
Русия е идеалният пазар за китайските производители на автомобили
-
Съоснователите на „Шелли груп“ са продали 500 хил. акции, за да увеличат фрий флоута на компанията
-
Хиляди излизат на протест във Франция срещу крайнодясната партия на Марин льо Пен
-
Дръпна ли ЕС щепсела на електромобилите?
-
Борисов: Няма да има редовен кабинет отвъд мандата на ГЕРБ
-
Русия изпревари САЩ като най-голям газов доставчик на Европа през май
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Растящите маржове ще подкрепят щатския фондов пазар още дълго
-
Акция на седмицата: „Софарма“ АД
-
Банките се нуждаят от по-детайлна оценка на рисковете
1 -
Съоснователите на „Шелли груп“ са продали 500 хил. акции, за да увеличат фрий флоута на компанията
-
Малко не достигна за нов рекорд на S&P 500
-
Акции, облигации, злато носят по-добра доходност от биткойна това тримесечие
1
преди 10 години Само за протокола... "хечбек' идва от h-back което руснаците четат като хечбек. На български следва да бъде ( и беше, преди години хаш-бек или поне ейч-бек) отговор Сигнализирай за неуместен коментар