Автомобилните дилъри в Куба са продали едва 50 коли и четири мотоциклета от началото на 2014 г., когато спря да действа ограничението за притежанието на моторни средства, досега, съобщава Ройтерс.
Цените обаче там са толкова високи, че малцина са успели да си позволят покупката.
Изстрадалите кубинци приветстваха новия закон, който влезе в сила през януари, но бързо бяха разочаровани, след като станаха свидетели на изключително завишените цени - с до 400% по-скъпи от нормалните. Големите семейни автомобили се търгуват на цени, колкото европейски спортни модели.
Куба заяви, че ще инвестира 75% от приходите от продажбите на нови автомобили в своята слабо развита система на обществен транспорт.
Но общите продажби на 11 национални дилъри в страната достигат само 1,280 милиона долара през първите шест месеца на годината, съобщи официалният сайт Cubadebate.com в понеделник, позовавайки се на Исет Васкес, вицепрезидент на държавното предприятие Corporacion CIMEX.
Преди 1 януари 2014 г. кубинците трябваше да имат разрешение от властите, за да си купят кола от държавната компания, която продава нови и употребявани автомобили.
Повечето от продажбите през тази година изглежда са на автомобили втора ръка, като се има предвид средната продажна цена от 23 759 долара за превозно средство, включително на мотоциклетите.
Автокъща на Peugeot в Хавана е оценила модел Peugeot 206 от 2013 г. на 91 000 долара при влизането на новите правила в сила, и иска 262 000 долара за Peugeot 508.
Тези цени са немислими за повечето хора в Куба, където повечето държавни служители получават 20 долара на месец, и предизвикаха силни протести. Високите цени предизвикаха също и негодувание у чуждестранните компании и потенциалните инвеститори, които се нуждаят от разрешително от държавата, за да внасят нови или употребявани автомобили без голяма надценка.
В момента Куба осъществява поетапна либерализация на търговията с автомобили. Първо през 2011 г. държавата разреши на гражданите да продават и купуват употребявани коли един от друг. Преди това в свободна продажба бяха само автомобили, които са били в страната преди революцията от 1959 г., когато на власт идва Фидел Кастро. Това е и причината в Куба да има толкова много американски ретро автомобили от 50-те години от типа на Chevy и Buick. Често срещани са и съветски лади, които са били много популярни преди 1991 г.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 11 години Ще си загуби чара Куба ако се напълни с нови коли :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Комунистът е нещо уникално. Няма такъв дебилизъм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар