Германската компания Mercedes-Benz разкри подробна информация за своя Future Truck, който възнамерява да предложи на пазара през 2025 г. Камионът разполага с автономно управление и вече бе изпробван в реални условия.
Още през юни тази година от Mercedes-Benz съобщиха, че Future Truck е преминал успешно изпитанията си по обществените пътища. Товарната машина пътува без намесата на шофьор по магистрала до град Магдебург, развивайки скорост от 85 км/час.
Новата информация разкрива, че камионът разполага със система "Highway Pilot", наподобяваща технологиите, използвани при самолетите. Тя работи с радарен сензор, разположен в предната част на машината, който сканира пътя както на близко (70 м), така и на далечно (250 м) разстояние.
Част от технологията е и стерео камера, сканираща на 100 метра пред камиона, която е в състояние да идентифицира еднолентови или двулентови пътища, статични или движещи се обекти, пешеходци и други.

Тъй като през по-голямата част от времето камионът не се нуждае от шофьор, той предлага и новаторска кабина. Дизайнът й е изчистен, но функционален и предлага значителна модулност. Шофьорската седалка, например, може да се върти на 45 градуса, за да предостави по-голям комфорт на шофьора през времето, когато не е ангажиран с управлението на камиона. Управлението на повечето функции пък е поверено на таблет.
Футуристичен подход е избран и за създаването на екстериора. Той се отличава с множество LED светлини в предната част, които покриват решетката на радиатора и фаровете. Въпросните светлини се задействат при стартиране на двигателя и светят в бяло, когато камионът се управлява от шофьор. В автономен режим LED диодите се осветяват в синьо, като също така се използват и за мигачи.

Новият Future Truck на Mercedes-Benz има за цел да предостави повече безопасност, ефективност и мрежова свързаност на пътя. От компанията са категорични, че технологията ще бъде доусъвършенствана и пусната в серийно производство, като може да се превърне в реалност още през 2025 г., ако са налице рамковите условия.
„Ако бъдат приети скоро законови рамкови условия за автономно управление е възможно въвеждането на пазара на Highway Pilot в средата на следващото десетилетие“, заяви д-р Волфганг Бернхард, член на управителния съвет на Daimler AG.
„Затова направлението за товарни автомобили Daimler Trucks се ангажира да води диалог с представителите на политиката, компетентните органи и всички останали заинтересовани страни. Ние смятаме, че шансовете са много добри, тъй като при автономното управление икономическите и технологичните амбиции са в непосредствена връзка с очакваните ползи за обществото и околната среда“, добави Бернхард.
Още за автономните превозни средства четете в Automedia.bg


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция